Performancing Metrics

همه بر سر IPC اجماع دارند | اتاق خبر
کد خبر: 395711
تاریخ انتشار: 12 تیر 1396 - 20:37
وزیر نفت اعلام کرد:
وزیر نفت گفت: در قراردادی که بین ایران و فرانسه امضا می شود، بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی اتفاق می افتد که توتال در این زمینه، پیشتاز بوده است.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه، وزیر نفت در مراسم امضای نخستین قرارداد IPC به منظور توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که بین ایران و شرکت توتال به امضا رسید، با بیان اینکه مرحله جدیدی در توسعه صنعت نفت ایران رقم می خورد، گفت: این قرارداد از دستاوردهای برجام و انتخابات است. مردم در ۲۹ اردیبهشت اعلام کردند که ما با سیاست های کنونی نفتی کشور موافق هستیم.

وی افزود: طی این قرارداد بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی اتفاق می افتد که توتال در این زمینه پیشتاز بوده و ما همراهان خود و پیشتازان در این زمینه را فراموش نمی کنیم.

زنگنه با تاکید بر اینکه درباره مقوله قرارداد های جدید نفتی موسوم به IPC یک اجماع کلی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: عده کمی در این میان مخالف هستند که طبیعی است و این نشان دهنده نوع برخورد دولت با منتقدین است که اجازه می دهد دریچه نقد در حوزه مسائل مختلف به روی منتقدین باز باشد.

وزیر نفت با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری را سامان دهیم، ادامه داد: اولویت ما میادین مشترک نفتی و گازی است که از میان آنها می توان به میادین غرب کارون، لایه نفتی پارس جنوبی، میدان سلمان، اسفندیار و ... اشاره کرد.

به گفته این عضو کابینه دولت یازدهم مناقصات مربوط به آزادگان در حال پیشروی و انجام است این در حالی است که مانعی برای حضور شرکت های آمریکایی در صنعت نفت خود نداریم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید