Performancing Metrics

وزرای اقتصادی دولت دوازدهم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 396104
تاریخ انتشار: 20 تیر 1396 - 11:33
رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد؛
رئیس اتاق بازرگانی تهران مهمترین ویژگی وزرای کابینه دولت دوازدهم را شایسته سالاری و جوان گرایی عنوان کرد و گفت:وزرای اقتصادی نیز باید اقتصاد رقابتی و آزاد اعتقاد داشته باشند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مسعود خوانساری در بیست و هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران در خصوص تشکیل کابینه دولت دوازدهم گفت: اگرچه تخریبهایی که طی سالهای قبل در مسائل اقتصادی کشور رخ داد مدت زمان زیادی برای اصلاح نیاز دارد، اما دولت طی ۴ سال گذشته چه در بعد خارجی و چه در بعد داخلی تلاشهای بسیاری برای اصلاح و ترمیم اقتصاد انجام داد.

وی افزود: انتظار میرود دولت دوازدهم بتواند اعتماد جامعه را برای مقابله با چالش ها و مشکلات اقتصادی ایجاد کند. قطعا اگر دولت دوازدهم نتواند این اعتماد را ایجاد کند با مشکلات و چالش های زیادی روبرو خواهد شد.

وی از شایسته سالاری به عنوان اصل کلی در ویژگی های وزرای دولت یازدهم نام برد و گفت: قطعا وزرایی باید معرفی شوند که مقبولیت و تخصص و تجربه کافی برای تصدی امور وزارتخانه را داشته باشند.

وی دومین ویژگی مهم را جوان گرایی دانست و گفت: میانگین سنی وزرا در دولت یاردهم ۶۲ سال بود که در مقایسه با وزرای دولتهای اول و دوم که ۳۸ یا ۳۹ سال بود خیلی تفاوت داشت.

وی ادامه داد: یکی از انتقادات به دولت یازدهم دیر پاسخ دادن و دیر تصمیم گیری در امور بود که ناشی از عدم جسارت در سنین بالا است.

خوانساری تاکید کرد: ویژگی دیگری که اعضای کابینه دولت دوازدهم باید داشته باشند این است که بدانند باید برای تمام وعده هایی که داده اند پاسخگو باشند و عملکرد خود را زیر ذره بین ببینند.

وی از اعتقاد به حاکمیت قانون به عنوان ویژگی بعدی نام برد و تاکید کرد: اعتقاد به رعایت قانون و شفافیت و جریان آزاد اطلاعات از نکات مهمی است که تمام وزرا باید به آن معتقد باشند.

رئیس اتاق تهران ادامه داد: در خصوص وزرای اقتصادی باور به رقابتی بودن و اقتصاد آزاد موضوعی است که در شرایط فعلی حتما باید مدنظر داشته باشند.
خوانساری در ادامه از بحران بانکی و نرخ سود بالا به عنوان چالش های اصلی پیش روی دولت دوازدهم نام برد و گفت: این معضلات منجر به کاهش سرمایه گذاری در کشور و صدمات جدی به تولید شده اند.
وی افزود: موضوعات مهم دیگری که وزرای دولت دوازدهم باید در دستور کار اصلی خود قرار دهند رسیدگی به واقعی نبودن نرخ ارز، کسادی و رکود در بازار، ناکارآمدی سیستمی دولت، بیکاری و بهبود فضای کسب و کار است که این مسائل

اولویتهای اصلی مدنظر بخش خصوصی می باشد.

خوانساری با اشاره به مهمترین رویداد طی دو هفته گذشته گفت: نخستین قراردادنفتی بعد از برجام به امضا رسید ویژگی های خاصی دارد که ذکر آنها را لازم میدانم.

وی افزود: حضور توتال باعث می‌شود ما بزودی بتوانیم در سهم برداشت از قطر پیشی بگیریم اگرچه آمریکا برای به امضا نرسیدن آن تلاشهای فراوانی کرد اما با استقلال فرانسه و دیپلماسی مشترک ایران و فرانسه این قرارداد تاریخی به امضا رسید.  

وی اضافه کرد: مهمترین ویژگی این قرارداد انتقال تکنولوژی به ایران است. ایران فرانسه و چین با تعامل بر سر این قرارداد مقدمه ورود سایر کشورها را ایجاد کردند.

خوانساری گفت: طی ۲۰ سال آینده با فرض نفت بشکه ای ۲۰ دلار درآمد حاصل از این قرارداد برای کشور ما ۸۴ میلیارد دلار و برای توتال ۱۲ میلیارد دلار خواهد بود.

گفتنی است در این نشست قرائت متن «ضرورت استمرار تدبیر در تصمیمات اقتصادی» در مورد تفکیک وزارتخانه‌ها و رأی‌گیری در مورد آن برای تصویب به عنوان بیانیه اتاق در برنامه بوده و پس از قرائت آن اعضای اتاق به اظهار نظر درباره آن پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید