Performancing Metrics

مصرف هشت گیگابایتی مشترکان ADSL در ماه | اتاق خبر
کد خبر: 396404
تاریخ انتشار: 25 تیر 1396 - 18:51
دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح کرد
رییس مرکز ملی فضای مجازی با ابراز تاسف از فیلتر شدن شرکت‌های فین‌تک، درباره شاخص‌های ICT، گفت: مشترکان ADSL ماهانه هشت گیگابایت بر ثانیه و مشترکان همراه سه گیگابایت مصرف دارند، اما هنوز با مصرف اینترنت کشورهای توسعه یافته فاصله داریم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی امروز در مراسم پروژه‌های اپراتور رایتل مرتبط با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با اشاره به ایجاد تحول بزرگ در فضای مجازی توسط دولت یازدهم، اظهار کرد: در حالی که در ابتدای دولت سرعت پهنای باند ۶۴ کیلو بود و نگرانی‌های از افزایش پهنای باند وجود داشت، دولت یازدهم تحولی در این حوزه ایجاد کرد و در حال حاضر تصویر برروی موبایل فراهم است.

وی ادامه داد: پیش از این به دنبال تحویل ماهواره‌ها بودیم تا بتوانیم کانال‌های تلویزیون را به مردم روستاها برسانیم، اما امروز می‌توانیم تصویر را به کمک پهنای باند به روستاها منتقل کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این که برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات دولت هزینه نکرد، گفت: توسعه شبکه ICT از مردمی ترین کارها بود و این مردم هستند که برای شبکه هزینه می‌پردازند.

فیروزآبادی با اشاره به شاخص‌های حوزه ارتباطات، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸ میلیون گوشی در دست مردم است. مشترکان ADSL ماهانه هشت گیگابایت مصرف اینترنت دارند و مشترکان همراه نیز ماهانه سه گیگابایت مصرف دارند. البته این رقم در آمریکا ۲۳ گیگابایت و در اروپا ۱۱ گیگابایت است و ما هنوز با این ارقام فاصله داریم.

وی با بیان این که باید برای کاربردهای اساسی از شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جست و جو و کسب و کارهایی که برروی این شبکه‌ها هستند برنامه ریزی شود، افزود: در اقدام اخیری که انجام شد، چند شرکت فین‌تک (کسب و کار مالی) فیلتر شده و ۲۰۰ هزار کسب و کار برای شش روز دچار محدودیت بودند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این که کسب و کار اپراتورها در دنیا در حال تغییرات است، ادامه داد: تا جایی که رایتل به یک اپراتور فراگیر ملی تبدیل شود و به سطح زیادی از مشتریان برسد، هنوز گام‌های زیادی وجود دارد. پس از آن نیز باید از مدل‌های جدید کسب و کار تبعیت کنند و از حالت منفعل خارج شود.

فیروزآبادی با اشاره به نسل اپراتورها در اقتصاد کشورها، بیان کرد: نسل‌های جدید اپراتورها در حکمرانی کشورها نقش دارند؛ اپراتورها باید از ابرهای فعال خدمات ر مدل‌های کسب و کار استفاده کنند.

وی ادامه داد: به دلیل قدرت مالی و ذاتی اپراتورها که سالانه هزار میلیارد درآمد دارند، اپراتورها باید متوازن شدن بازار ICT نقشی فعال داشته باشند. وزارت ارتباطات نیز باید کاری کند که در کشور شاهد توسعه متوازن، اشتغالزا و فقرزدا باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اهمیت رشدی که منجر به اشتغال شود، افزود: ما نمی‌توانیم به دنبال رشد بی اشتغال باشیم، رشدی که در آن به عدالت توجه نشود، به فقرزدایی توجه نشود. وزارت ICT می‌تواند در نحوه‌ی مدل‌های کسب و کار و وضع قوانین نقش داشته باشد.

فیروزآبادی خاطر نشان کرد: باید خلاهایی که در حوزه تولید محتوا و نرم‌افزارهایی که از تکالیف شبکه ملی اطلاعات است حل شود. باید به جایی برسیم که به جای ارائه‌ی یارانه برای بنزین برای ICT نیز یارانه بدهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید