Performancing Metrics

روزهای خوش زاینده رود | اتاق خبر
کد خبر: 396456
تاریخ انتشار: 27 تیر 1396 - 08:50
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: علی رغم این که وضعیت رودخانه زاینده‌رود نسبت به سال گذشته مطلوب ارزیابی می‌شود، حال دریاچه اورمیه وخیم است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رحیم میدانی با بیان این که سال قبل ۹۵۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد زاینده رود وجود داشت، گفت: در حال حاضر یک میلیارد و ۳۳ میلیون آب پشت این سد وجود دارد که این مساله بیانگر رشد ۹ درصدی ورودی آب نسبت به سال گذشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۹۴ میلیون مترمکعب حجم آب پشت سد زاینده رود است که این عدد نیز نسبت به سال قبل رشد داشته است، چرا که این عدد در سال گذشته تنها ۳۳۸ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اصلی ترین مشکل اصفهان را تاسیسات و به عبارتی ظرفیت تاسیسات دانست و افزود: برای این مساله برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا بتوان مشکل آب اصفهان را به طور کامل برطرف کرد.

میدانی همچنین در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه عنوان کرد: حوزه دریاچه ارومیه نسبت به دراز مدت ۲۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد منفی است که این مساله شرایط نامطلوب این دریاچه را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که در حال حاضر دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ سانتی‌متر پایین تر آمده است، اظهار کرد: سال گذشته تراز این دریاچه ۱۲۷۱.۰۴ بود، اما در حال حاضر این عدد به ۱۲۷۰.۸۴ کاهش یافته است.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، حجم داخل آب دریاچه ارومیه نیز سال گذشته ۲.۷۳ میلیارد مترمکعب بود که در حال حاضر به ۲.۲۳ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

میدانی تصریح کرد: علی رغم این که سال گذشته وضعیت دریاچه ارومیه مطلوب بود اما امسال علی رغم برنامه ریزی‌ها و اقداماتی که انجام شد همچنان حال دریاچه ارومیه وخیم است و وضعیت خوبی ندارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید