Performancing Metrics

آنالیز منافذ مستعد واردات کالاهای قاچاق در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 396527
تاریخ انتشار: 28 تیر 1396 - 13:56
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه ورود کالای قاچاق به کشور به طور چشمگیری کاهش یافته است گفت:منافذ مستعد ورود کالای قاچاق آنالیز شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یدالله صادقی در مراسم تجلیل از صنعتگران نمونه گیلان که در سالن اجتماعات بانک کشاورزی گیلان برگزار شد، گفت:وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت بسیار سنگینی در بخش برنامه ریزی های اقتصادی کشور دارد و با اقداماتی که انجام شده است، رشد این بخش از منفی ۸ درصد به مثبت  ۵.۶ درصد رسیده است.

وی افزود:در ۴ سال اخیر ۲۰ هزار طرح صنعتی به بهره برداری رسیده است و ۳۰۰ هزار نفر اشتغالزایی شده است.

صادقی خاطرنشان کرد:علیرغم رشد اقتصادی همچنان، جمعیت بیکار در کشور وجود دارد و برای کاهش جمعیت بیکاری سالانه باید یک میلیون شغل ایجاد شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:برنامه ریزی شده است امسال ۴۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود و در سه ماهه اول امسال بیش از صدهزار شغل ایجاد شده است و ظرفیت و تعهد در این بخش عملیاتی شده است.

وی با اشاره به رغبت شرکت‌های بزرگ تجاری دنیا برای سرمایه‌گذاری در ایران، تصریح کرد:دولت عزت مندانه به دنبال جذب منابع و سرمایه گذار است.

یدالله صادقی افزود:۱۷۲ مورد تفاهم نامه برای جذب سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۵.۸ میلیارد تومان امضاء شده است که ۵.۵ میلیارد تومان آن پس از توافق برجام انجام شده است.

وی گفت:هنوز عداه ای تلاش می کنند، این نتایج را کدر نشان دهند.

معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به همکاری خوب بانک‌ها با بخش صنعت، خاطر نشان کرد:باید تنوع در تامین سرمایه و سرمایه در گردش را افزایش دهیم.

وی از اختصاص تسهیلات برای رونق و نوسازی واحدهای تولیدی کشور خبر داد و گفت:در مجموع ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این امر در نظر گرفته شده است و گیلان باید سهم خود را خوب جذب کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید