Performancing Metrics

واعظی: قوانین و مقررات با هدف حمایت از کسب و کار الکترونیک تغییر کند | اتاق خبر
کد خبر: 396560
تاریخ انتشار: 29 تیر 1396 - 11:38
پیشنهاد وزیر ارتباطات به کارگروه فیلترینگ درباره توییتر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم حمایت های ویژه از کسب و کارهای الکترونیک تاکید کرد و گفت: باید برای تغییر قوانین و مقررات در جهت حمایت از این کسب و کارها اقدام کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، محمود واعظی چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح های اپراتور دوم ارتباطی کشور افزود: کمیته ای برای بررسی چگونگی تغییر قوانین و مقررات برای کمک به کسب و کارهای الکترونیک از سوی وزارت ارتباطات شکل گرفته است.

عضو هیات دولت به مشکلات مالیاتی و بیمه ای این کسب و کارها اشاره کرد و از تلاش برای رسیدگی به این مشکل ها خبر داد.

واعظی گفت: باید به گونه ای فعالیت کنیم تا نوع نگاه به کسب و کارهای الکترونیک تغییر کند و رفتاری داشته باشیم که فعالان کسب و کارهای سنتی فکر خود را درباره مانع بودن این کسب و کارها تغییر دهند.
عضو هیات دولت ادامه داد: باید تلاش کرد آشتی بین کسب و کارهای الکترونیک و سنتی ایجاد شود تا مسائل راحت تر برطرف شود.

**کارگروه فلیترینگ برای رفع فیلتر توییتر تغییر رویه دهد
عضو شورای عالی فضای مجازی درباره تلاش برای رفع فیلتر توییتر با توجه به استفاده تعداد زیادی از مسئولان از این شبکه اجتماعی، به کارگروه فیلترینگ پیشنهاد کرد نسبت به فیلتر تغییری در دیدگاه خود دهند.

**دولت الکترونیک و همراه راه اندازی می شوند
واعظی درباره راه اندازی دولت الکترونیک و همراه گفت: از پارسال زیر ساخت های لازم را آماده کرده ایم و 2 سال است با دستگاه های مختلف وارد مذاکره شده ایم و اکنون کار 10 تا 15 دستگاه تمام شده و متصل شده اند.

وزیرارتباطات ادامه داد: آمادگی داریم به محض اینکه دستگاه ها افزایش یافت مرحله نخست دولت الکترونیک و همراه را راه اندازی کنیم.

** 31 مرکز تبادل داده راه اندازی می شود
واعظی به تلاش های شرکت ارتباطات زیرساخت برای راه اندازی مرکزهای تبادل داده(NIX)- با وجود کاهش سود این شرکت- اشاره و اعلام کرد: اکنون این مرکزها در هفت نقطه کشور راه اندازی شده و شمار آنها در آینده به 31 مرکز می رسد.

عضو هیات دولت ادامه داد: اکنون امکانی فراهم شده است که اپراتور ها بتوانند همه مرکزهای توزیع محتوا (سی.دی.ان-CDN)های خود را به جای تمرکز در یک نقطه مانند تهران به این مرکزها انتقال دهند.

واعظی گفت: این کار سبب خواهد شد کاربرانی که برای مثال در اصفهان و یا فارس هستند برای دسترسی به محتواهای مورد نیاز خود مجبور نباشند منتظر بمانند تا به مرکز تهران متصل شده و اطلاعات را دریافت دارند.
وزیر ارتباطات مزیت راه اندازی مرکزهای تبادل داده را افزایش کیفیت و سرعت و کاهش اشغال شبکه انتقال کشور عنوان کرد و به همه اپراتورها برای انتقال هرچه زودتر مراکز توزیع محتوای خود به مراکز داده تذکر داد.
به گفته وی، شرکت ارتباطات زیرساخت برای کمک به اپراتورها و انتقال زودتر هیچ هزینه ای از آنان دریافت نخواهد کرد.

** مرحله سوم شبکه ملی اطلاعات هفته آینده افتتاح می شود
عضو شورای عالی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات را مهمترین دستاورد دولت یازدهم برشمرد و از راه اندازی مرحله سوم آن در اوایل هفته آینده همزمان با برگزاری نمایشگاه تلکام خبر داد.

واعظی با اشاره به افتتاح 23 پروژه اپراتور دوم ارتباطی کشور در زیرساخت شبکه ملی اطلاعات گفت: اکنون شبکه آی.سی.تی کشور و ایرانسل به گونه ای افزایش یافته است که بخش های مختلف صنعت کشور می توانند از این امکانات با نام اینترنت اشیا استفاده کنند.

**تعیین تکلیف اینترنت حجمی
وزیر ارتباطات به برگزاری چهار جلسه در یک هفته گذشته در باره تعیین سرنوشت اینترنت حجمی اشاره کرد و از تمام شدن بررسی های کارشناسی طرح خبر داد.

واعظی ابراز امیدواری کرد یکشنبه آینده جلسه اصلی کمیسیون تنظیم مقررات برگزار شده و با موافقت همه اپراتورها تکلیف نهایی مشخص شود.

به گفته وی، این کار روش حجم فروشی گذشته را تغییر می دهد.

عضو هیات دولت به بررسی روند مصرف اینترنت معمولی کاربران، بنگاه ها، محققان در یک ماه اخیر اشاره کرد و گفت: روش جدید مصرف تا 2 مگابایت را با یک قیمت ممکن می سازد و کاربرانی که می خواهند از اینترنت بین الملل استفاده کنند یک قیمت می پردازند.

وزیر ارتباطات افزود: متوسط سرعت سه تا 6 مگابیت نیز یک قیمت و از 6 تا 16 مگابایت نرخ دیگری خواهد داشت.

**تغییر روش فیلترینگ
عضو شورای عالی فضای مجازی یادآوری کرد در گذشته فیلترینگ از ورودی اینترنت اعمال می شد و ادامه داد: اکنون اپراتور ها می توانند با تجهیزاتی که در اختیار دارند برای فیلترینگ اقدام کنند.

واعظی بیان کرد: بدین ترتیب ارایه دهنده اینترنت می تواند براساس نوع کاربری مشترک (استاد دانشگاه یا محقق) برخی دسترسی ها را که طبق مصوبه کارگروه محدود است، برای این کاربران بازکند.

**ورود سرمایه گذار خارجی به فیبر نوری
واعظی توسعه فیبر نوری در کشور را یک نیاز جدی توصیف کرد و گفت: اکنون مردم بیشتر تمایل دارند از یک زوج سیمی که وارد منزل آنها می شود انواع خدمات مثل تلویزیون و اینترنت را دریافت دارند که این امر از طریق فیبر نوری ممکن خواهد بود.

وزیرارتباطات تاکید کرد سرمایه گذاری در فیبر نوری گران است و افزود: پنج سال پیش شرکت مخابرات و شرکت ایرانیان نت مجوز کشیدن فیبر نوری را دریافت کردند اما سرعت کار بسیار کند بود.

واعظی از توافق با حضور یک سرمایه گذار خارجی (ام.تی.ان) در این زمینه خبر داد و ابراز امیدواری کرد هفته آینده مرحله نهایی توافق انجام شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: سرمایه گذار خارجی می تواند برای هشت کلانشهر کشور حدود 750 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و کار را آغاز کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیست و یکم تیرماه از دستیابی به بیش از 63 هزار کیلومتر فیبرنوری و راه اندازی هفت مرکز داده ملی (ان.آی.ایکس-NIX) در دولت یازدهم خبر داد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید