Performancing Metrics

آخرین میزان تولید بنزین در کشور اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 396605
تاریخ انتشار: 30 تیر 1396 - 10:16
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن اعلام آخرین میزان تولید بنزین در کشور، ‌دلایل افزایش مصرف این فرآورده در سال جاری را اعلام کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، منصور ریاحی با بیان اینکه میانگین تولید بنزین در کشور ۶۵ تا ۶۶ میلیون لیتر است، در مورد میزان مصرف اظهار کرد: میانگین مصرف بنزین در کشور ۷۹ میلیون لیتر است به عبارتی دیگر اختلاف بین تولید و مصرف بنزین ۱۴ میلیون لیتر بوده که برای جبران آن ۱۲ میلیون لیتر بنزین وارد کشور و ۱.۵ میلیون لیتر نیز از ذخایر موجود تامین می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مصرف بنزین در کشور از ابتدای سال جاری تصریح کرد: میزان مصرف بنزین در کشور از ابتدای سال ۹۶ روند افزایشی داشته است به طوریکه میزان مصرف بنزین در تیرماه سال جاری نسبت به تیرماه سال گذشته ۹ تا ۱۰ میلیون لیتر افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه میانگین کل مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون ۷۹ میلیون لیتر است، افزود: میانگین کل مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون ۸.۵ درصد رشد داشته است.

ریاحی در ادامه در مورد دلایل افزایش میزان مصرف بنزین در کشور، توضیح داد: مهمترین دلیل افزایش مصرف بنزین در کشور افزایش تولید خودرو است. در سال ۹۴، ۹۶۶ هزار خودرو تولید شد که این میزان در سال ۹۵  به یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو رسید به عبارت دیگر تولید خودرو در کشور در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۳۸ درصد رشد داشته است. همزمان با افزایش تولید خودرو در کشور، تولید موتورسیکلت نیز در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ۶۳ درصد رشد داشته است. در سال ۹۴، ۷۴۰ هزار موتورسیکلت تولید شد که این میزان در سال ۹۵ به ۴۵۳ هزار موتورسیکلت رسید.

وی از افزایش ۲۱ درصدی واردات خودرو به کشور خبر داد و گفت: از سوی دیگر خودروهای با عمر ۲۰ تا ۲۵ سال در کشور جمع آوری نمی‌شوند همچنین در سال جاری به دلیل تقویم زمانی مناسب شاهد افزایش تردد و مسافرت بودیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: افزایش شش درصدی رشد اقتصادی کشور و عدم تغییر قیمت بنزین در دو سال اخیر از دیگر دلایل افزایش مصرف بنزین در کشور محسوب می‌شود. البته این موضوعات خللی در فرآیند بنزین‌رسانی به کشور ایجاد نمی‌کند.

ریاحی با تاکید بر اینکه عرضه بنزین سوپر نیز با میزان ۳.۵ میلیون لیتر به روال سابق انجام می‌شود در مورد ظرفیت سی‌ان‌جی در کشور، گفت: حدود ۴۰ میلیون متر مکعب سی‌ان‌جی در کشور ظرفیت سازی شده است که تنها ۲۱ تا ۲۲ میلیون متر مکعب آن مصرف می‌شود به عبارت دیگر در حال حاضر با مازاد ۱۹ میلیون متر مکعبی سی‌ان‌جی در کشور مواجه هستیم.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ جایگاه سوخت سی‌ان‌جی عرضه می‌کنند و برای اینکه تقاضا برای مصرف سی‌ان‌جی به جای بنزین افزایش یابد باید زیرساخت‌های آن فراهم شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید