Performancing Metrics

بازدهی ۵ درصدی آیفکس از ابتدای سال | اتاق خبر
کد خبر: 396616
تاریخ انتشار: 30 تیر 1396 - 14:39
بر اساس اعلام فرابورس
معاملات فرابورس ایران در هفته منتهی به ۳۰ تیرماه، با دادوستد ۹۹۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال دنبال شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، هفته گذشته در مجموع بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME به میزان ۲ هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال سهام دست به دست شد و گروه مواد و محصولات دارویی با ارزش معاملاتی بالغ بر ۶۴۵ میلیارد ریال ۲۴ درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت و در صدر ایستاد.

معاملات فرابورس ایران در هفته منتهی به ۳۰ تیرماه با دادوستد ۹۹۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال دنبال شد.

در عین حال، هفته گذشته با رشد ۱.۲ درصدی شاخص کل بازدهی آیفکس نیز به ۵.۱ درصد رسید. شاخص فرابورس چهارشنبه ۲۸ تیرماه تا ارتفاع ۹۲۰ واحدی صعود کرد که در پی آن ضمن افزایش بازدهی این نماگر تا حدود ۲ درصد از ابتدای تیرماه، بازدهی آیفکس از ابتدای سال نیز به ۵.۱ درصد رسید.

در همین حال ارزش بازار نیز با افزایش نزدیک به ۰.۵ درصدی روبه رو شد که در نتیجه آن از ابتدای معاملات سال جاری، ارزش این بازار ۳.۵ درصد رشد کرد.

بررسی روند معاملات بازار فرابورس در روزهای کاری هفته گذشته نشان می‌دهد بیشترین حجم معاملات روزانه در روز یکشنبه با معامله ۲۶۴ میلیون ورقه بهادار و بالاترین ارزش معاملات به میزان یک‌هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه رقم خورده است.

نگاهی به دادوستدهای انجام شده در بازارهای فرابورس نیز حاکی از آن است بهترین عملکرد هفتگی را در افزایش حجم و ارزش معاملات، به ترتیب بازار ابزارهای نوین مالی و پایه تجربه کرده‌اند. در بازار ابزارهای نوین مالی سرمایه‌گذاران ۳۷ میلیون ورقه بهادار را به ارزش ۳ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال دادوستد کردند که نسبت به هفته پیش از آن رشد بیش از ۵۰ درصدی حجم معاملات را نشان می‌داد. بازار پایه نیز با نقل و انتقال ۳۰۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال با افزایش ۶۷ درصدی ارزش معاملات روبه‌رو شد.

در این میان بازارهای اول و دوم نیز به ترتیب معامله تعداد ۱۴۷ و ۵۰۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۳۳، یک‌هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال را ثبت کردند.

در بازار ابزارهای نوین مالی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با افزایش حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شد. تعداد ۳۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۵۹ میلیارد ریال در حالی در ETFها دست به دست شد که نسبت به هفته پیشین افزایش ۹۴ و ۱۳ درصدی حجم و ارزش معاملات را به ثبت رساند.

گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی به میزان ۳۹۹ میلیارد ریال ۱۵ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد و در جایگاه دوم قرار گرفت. گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به غیر از قند و شکر نیز با سهم ۱۰ درصدی در رده سوم ایستاد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید