Performancing Metrics

احمد خاتمی: لابی آمریکایی صهیونیستی به دنبال تیرگی روابط ایران و همسایگانش است | اتاق خبر
کد خبر: 396633
تاریخ انتشار: 30 تیر 1396 - 18:32
در سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه تهران
آیت‌الله احمد خاتمی با اشاره به این‌که مسیر قانونی برای انتخاب کابینه، کاملا مشخص است گفت: به رئیس‌جمهور و مجلسی‌ها در موضوع انتخاب کابینه می‌گویم که مردم کابینه‌ای می‌خواهند که برایشان کار کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که مردم از شعار خسته‌ شده‌اند،‌ اظهار کرد: مردم کابینه‌ای متعهد به دین،‌ متخص و کارا می‌خواهند که مشکلات‌شان را حل کنند که در این مسیر دو معیار تعهد به دین و لیاقت و توانمندی باید در نظر گرفته شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به بازی‌های اخیر کویت با نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و توضیح داد: کاملا روشن است که لابی آمریکای صهیونیستی تمام تلاش خود را می‌کند تا روابط جمهوری اسلامی با همسایگانش تیره شود و ما به همسایگان‌مان می‌گوییم که چه قبول داشته باشند یا نداشته باشند، ایران اسلامی قدرتمندترین کشور منطقه است و به نفع آنهاست که روابط دوستانه با جمهوری اسلامی داشته باشند.

خاتمی افزود: ایران نشان داده با همسایگانی که روابط دوستانه با نظام اسلامی دارند،‌ بهترین برخورد را دارد و همسایگان منطقه باید بدانند دوستی با ایران برایشان مفید است، اما دوستی با آمریکا آخر و عاقبت ندارد، چون وقتی مدت مصرف‌شان تمام شود مثل صدام با آنها برخورد می‌کنند.

وی همچنین به همایش منافقین در فرانسه اشاره کرد و گفت: نفس اجازه دادن به برگزاری همایش از سوی منافقین به معنی حمایت عملی از تروریسم است و فرانسه با استفاده از این مهره‌های سوخته نشان داد که در عرصه سیاسی عقب مانده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که داعش امروز همان منافقین سال 60 است که 17 هزار بی‌گناه را ترور کرد،‌ تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم بعضی‌ها نیز در داخل در سایت‌هایشان جای جلاد و شهید را عوض کرده‌اند و لازم است توبه کنند و بدانند کسانی که در این زمینه به فرمان امام (ره) عمل کردند باید مدال بگیرند. همان‌طور که اگر امروز سپاه به داعش موشک می‌زند، همه از آن تقدیر می‌کنند.

خاتمی هم‌چنین به قیام 30 تیر سال 1331 اشاره کرد و ضمن بیان واقعیت تاریخی در این زمینه به سخنانی از امام (ره) در صحیفه در مورد آیت‌الله کاشانی نیز اشاره کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه و روز دختر گفت: دختران جامعه اسلامی باید حضرت فاطمه زهرا (س) و فاطمه معصومه (س) را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران به موضوع حج به عنوان واجبات دینی اشاره کرد و گفت: تصمیم در مورد حجاج تصمیم یک وزارتخانه یا نهاد نیست، بلکه تصمیم نظام اسلامی است که حجاج به حج مشرف شوند.

وی تاکید کرد: کشور میزبان باید شایسته‌ترین میزبانی را از تمام حجاج دنیا داشته باشد تا دیگر شاهد فجایعی مانند مسجدالاحرام  و منا نباشیم. البته مسوولان ما اطمینان داده‌اند در عرصه دیپلماسی کار شایسته‌ای انجام شده و دولت عربستان تعهد کرده است که حادثه‌ای پیش نیاید. بنا بر این حجاج ایرانی نیز به عنوان نماینده ملت انقلابی باید به گونه‌ای عمل کنند که مایه فخر اسلامی و انقلابی باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت مجاهد مرحوم آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه تابلوی نظام اسلامی است و امیدواریم در سراسر کشور آن‌طور که شایسته است، به این نماز عبادی ـ سیاسی بها داده شود.

وی هم‌چنین به سالگرد عملیات مرصاد اشاره کرد و یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد و شهید صیادشیرازی را گرامی داشت.

آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های اول نماز جمعه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) با بیان این‌که معاد باوری از ویژگی‌های متدینین است گفت: 2 هزار آیه قرآن در مورد معاد است. یعنی یک سوم قرآن از معادباوری سخن می‌گوید. پس قیامت جای تردید ندارد.  بنا بر این همه مومنین باید خطوط قرمز خداوند را رعایت کنند که یکی از این خطوط قرمز حرام‌خواری است،‌ چون لقمه حرام سرنوشت دین انسان را تباه می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید