Performancing Metrics

تورم تولیدکننده افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 396724
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396 - 17:34
بر اساس اعلام مرکز آمار؛
شاخص کل قیمت تولیدکننده در سالهای ۱۳۹۱ تا ۹۵ به ترتیب ۱۲۸.۷، ۱۶۴.۹ ،۱۹۰.۲ ،۱۹۷.۶ ، ۲۰۹.۴ و درصد افزایش آنها نسبت به سال قبل (تورم سالانه) به ترتیب برابر با ۲۸.۷ ،۲۸.۱ ۱۵.۴ ،۳.۹ و ۶ درصد است.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، نتایج شاخص قیمت تولیدکننده برای هر یک از بخشهای اصلی و اختصاصی فوق الذکر، در قالب گزارش های فصلی و سالانه، بطور جداگانه و تفصیلی در درگاه ملی آمار مرکز آمار ایران منتشر می شود.

بر این اساس، شاخص قیمت تولید کننده بخش کشاورزی، بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰، در سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ به ترتیب برابر با ۱۴۷.۸، ۲۰۲.۳، ۲۱۱.۷، ۲۱۴.۹، ۲۲۱.۶ و درصد افزایش آنها نسبت به سال قبل (تورم سالانه بخش ۴۷.۸، ۳۶.۹، ۴.۶، ۱.۵ و ۳.۱ درصد بوده است.

شاخص قیمت تولید کننده بخش معدن، بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰، در سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ به ترتیب برابر با ۱۲۳.۵، ۱۶۲.۵، ۲۱۳.۳، ۲۰۶.۲ و ۱۹۷.۸ و نسبت به سال قبل (نرخ تورم سالانه) در سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ به ترتیب ۲۳.۵، ۳۱.۵ و ۳۱.۳ درصد افزایش و در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتیب ۳.۳ - و ۴.۱ - درصد کاهش داشته است.

شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت (ساخت)، بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰، در سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ به ترتیب برابر با ۱۲۹، ۱۶۵.۴، ۱۹۲ و ۱۹۱ و ۲۰۱.۲ است. شاخص مربوط به این بخش در تمامی سالهای مورد بررسی به جز سال ۱۳۹۴ با افزایش نسبت به سال قبل مواجه بوده است. درصد افزایش شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت طی سال های ۱۳۹۱تا۱۳۹۳ با ۰.۵درصد کاهش نسبت به سال ۱۳۹۳ همراه بوده است.

شاخص قیمت تولید کننده بخش انرژی -برق، بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰، در سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ به ترتیب برابر با ۱۰۴.۶، ۱۱۹ و ۱۴۶.۳ و نسبت به سال قبل (نرخ تورم سالانه) به ترتیب با ۴.۶، ۱۳.۸ و ۲۲.۹ درصد افزایش همراه بوده است. شاخص قیمت در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتیب برابر با ۱۳۷.۳ و ۱۳۱.۱ بوده که نسبت به سال قبل ۶.۱ و ۴.۵درصد کاهش داشته است.

شاخص قیمت تولید کننده بخش اختصاصی خدمات، بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰، در سالهای ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ به ترتیب ۱۲۲.۳، ۱۵۱.۶، ۲۰۴.۶ و ۲۲۲.۸ و شاخص این بخش در تمامی سالهای مورد بررسی با افزایش نسبت سال قبل مواجه بوده و درصد افزایش آن نسبت به سال قبل (تورم سالانه بخش اختصاصی خدمات) به ترتیب برابر ۲۲.۳، ۲۴، ۱۹، ۱۳.۴ و ۸.۹ درصد بوده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید