Performancing Metrics

تورم انگلستان در بالاترین سطح ۴ ساله اخیر باقی می‌ماند | اتاق خبر
کد خبر: 396725
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396 - 17:50
با تاثیر برگزیت بر پوند و متعاقب آن افزایش قیمت‌ها، خانواده‌های انگلستان تحت افزایش فشار مداوم قرار دارند و انتظار می‌رود تورم در بالاترین سطح ۴ ساله خود باقی بماند.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) طبق تخمین اقتصاددانان برای ماه جون ۲.۹ درصد بود که با تورم ماه می مطابقت داشت اما از تورم ماه آوریل که ۲.۷ درصد بود بیشتر شده بود.
این مقادیر تورم را در بالاترین حد ۴ ساله خود نگه داشته است. آخرین باری که تورم به ۲.۹ درصد رسید ماه جون سال ۲۰۱۳ بود.

این شرایط فشار بر وضعیت مالی خانواده‌ها را افزایش می‌دهد چرا که با بالا رفتن قیمت کالاهای وارداتی تحت تاثیر منفی برگزیت بر پوند، تورم، دستمزدها را تضعیف کرده است.

طبق تخمین‌های اسکاتیابانک قیمت سوخت در ماه جون ۱.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت اما کالاهای اساسی مثل پوشاک و ملزومات خانگی و کالاهای ورزشی به افزایش قیمت خود ادامه دادند.

آلان‌کلارک سرپرست استراتژی درآمد ثابت اسکاتیابانک گفت: قیمت مواد غذایی و بلیط هواپیما در ماه گذشته با بیشترین افزایش روبه‌رو شده است و در کنار این‌ها قیمت نوشیدنی‌های الکلی، غذاهای رستورانی، و تورهای مسافرتی هم با افزایشی هرچند کمتر مواجه شده‌اند.

اگر تخمین‌های اقتصاددانان درست باشد، CPI همچنان یک درصد از نرخ هدف ۲ درصد بانک انگلستان بالاتر خواهد ماند و بر سیاست‌گذاران فشار خواهد آورد تا افزایش نرخ بهره خود را بیش از ۰.۲۵ درصد کنند.

بانک مرکزی انگلیس در گزارش تورم ماه می خود اعلام کرد که با کاهش ارزش پوند پس از رأی به برگزیت و بالا رفتن برچسب قیمت کالاهای روزمره ناشی از آن، CPI در ادامه امسال به ۳ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید