Performancing Metrics

بزرگ ترین بانک آلمان و آمریکا از لندن خارج می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 396731
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396 - 19:24
با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا؛
«دویچه بانک» و «بانک آمریکا» در تلاش هستند همزمان با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کارمندان خود را از لندن به نقطه دیگری از اروپا منتقل کنند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، «جان کریان» مدیر عامل «دویچه» بزرگ ترین بانک آلمان گفت: به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی بمنظور انتقال کارمندان خود از لندن به دفتر مرکزی بانک «دویچه» در شهر «فرانکفورت» هستیم؛ این در حالی است که «بانک آمریکا» هم در حال طرح ریزی اقدام مشابهی است.

در همین حال مدیر عامل «دویچه» گفت: نمی دانیم با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بریتانیا به چه شکلی در خواهد آمد.  

«کریان» تصریح کرد، تلاش ما این است که مختل شدن در فرآیند کاری را برای مشتریان و مردم خود به دنبال برگزیت به حداقل برسانیم؛ اما به ناچار بعضی از کارهای ما باید یا به «فرانکفورت» انتقال داده شود یا اینکه حداقل به دفتر مرکزی ما افزوده شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر تقریبا ۹ هزار کارمند این بانک یعنی حدود یک دهم کل نیروی کار ما در لندن مستقر هستند و «دویچه» بیشترین حضور در میان بانک های خارجی در بریتانیا را به خود اختصاص داده است.

قرار است تا مارس ۲۰۱۹ میلادی یعنی زمانی که بریتانیا بطور کامل از اتحادیه اروپا خارج می شود، کارمندان «دویچه» از لندن به «فرانکفورت» انتقال داده شوند؛ اما «کریان» در مورد تعداد آنها اطلاعات بیشتری را ارائه نکرد.

مدیر عامل این بانک آلمانی خاطر نشان کرد، قرار است زیرساخت ها را تا زمان درنظر گرفته شده برای انتقال به حداقل دو برابر افزایش دهیم؛ ضمن اینکه قصد داریم تا به جایگاهی برسیم که لندن و «فرانکفورت» تبادل پذیر باشند.

بر پایه این گزارش، «بانک آمریکا» هم اعلام کرده که به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قصد دارد کانون فعالیت های خود را از لندن به «دوبلین» پایتخت ایرلند انتقال دهد.

در همین حال «بریان موینهان» مدیر عامل «بانک آمریکا» گفت: «دوبلین» پیشنهاد استقرار این بانک را در این شهر داده است؛ ضمن اینکه پیشینه فعالیت «بانک آمریکا» در ایرلند تقریبا ۵۰ سال است.

«بانک آمریکا» به لحاظ سرمایه، دومین بانک بزرگ ایالات متحده محسوب می شود و اکنون در حدود ۷۰۰ کارمند این بانک در «دوبلین» و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروی انسانی بانک آمریکا در لندن مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل «بانک آمریکا» در پایان گفت: تمرکز ما بر این است که به بهترین شکل ممکن از مشتریان خود در بازارهای اروپایی حمایت کنیم و در نهایت کانون فعالیت های خود از لندن را به جای دیگری از اروپا انتقال خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید