Performancing Metrics

از سال ۹۸ استاندارد یورو ۵ برای خودروها اجباری می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 396732
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396 - 19:40
رییس سازمان حفاظت محیط زیست:
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر به غیر از خودروهای یورو ۴ هیچ خودرویی اجازه شماره‌گذاری ندارد. از سال ۱۳۹۸ نیز استاندارد یورو ۵ برای تمامی خودروها اجباری خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم رونمایی از خانواده موتور ملی سه سیلندر اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در خیابان‌ها تردد می‌کنند که اگر از استاندارد لازم برخورد نباشند سهم عمده‌ای در آلایندگی شهرها خواهند داشت.

وی با بیان این که استانداردهای معاینه‌ فنی خودروها نیز از امروز سخت گیرانه‌تر شده است،گفت: همه این اقدامات برای ارتقای کیفیت شهرها صورت می‌گیرد، زیرا هر یک از ما روزانه معادل ۱۶ کیلو از این هوا را استنشاق می‌کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در این زمینه وزارت نفت باید وظایف خود را انجام دهد. ارتقای کیفیت سوخت گام بلندی بود که وزارت نفت در دولت یازدهم برداشت و ما طبق بازرسی‌هایی که از مراکز عرضه بنزین انجام می‌دهیم  کیفیت بنزین را به طور مستمر پایش می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه باید عرضه بنزین و سوخت یورو ۵ براساس برنامه زمان بندی شده دولت اتفاق بیفتد، ضمن آنکه متاسفانه به دلیل یارانه‌های تخصیص یافته الگوی مصرف سوخت در کشور ما بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است که باید اصلاح شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: رییس جمهور، دولت یازدهم را دولت محیط زیست نامید و در دولت تدبیر و امید مساله‌ محیط زیست اولویت اصلی بوده است.

ابتکار با بیان این که باید همگام با فناوری‌های روز جهان حرکت کنیم، خاطر نشان کرد: در مسائلی که به محیط زیست و کیفیت زندگی ما ارتباط دارد باید گام‌های موثری برداریم. یکی از مولفه‌های مهم در شهرها محیط زیست، آلودگی هوا و پسماندها است و صنایع خودروسازی در این زمینه نقش مهمی دارند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که دولت یازدهم برنامه‌ها و مصوبات زیادی در جهت صیانت از محیط زیست در صنعت خودروسازی داشته است، تصریح کرد: برهمین مبنا ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای تولیدی به یورو ۴ برنامه ریزی و اجرا شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید