Performancing Metrics

آغاز ثبت‌نام فعالان معدنی برای دریافت ۱۰هزار میلیارد تسهیلات | اتاق خبر
کد خبر: 396784
تاریخ انتشار: 2 مرداد 1396 - 18:41
معاون وزیر صنعت خبر داد؛
معاون وزیر صنعت گفت: امسال بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فعالان بخش معدن و معدن کاران پرداخت می شود که ثبت‌نام از فعالان معدنی برای دریافت این تسهیلات آغاز شده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر؛ «جعفر سرقینی» در جریان بازدید از معادن و کارخانه های طلای شهرستان تکاب، گفت: این تسهیلات در قالب طرح رونق و برای نخستین بار در کشور به معدن کاران اعطا می شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام از معدن کاران برای دریافت این تسهیلات بیان کرد: پیش از این تنها صنعتگران از اینگونه تسهیلات استفاده می کردند اما با اجرای طرح یاد شده معدن کاران و فعالان بخش معدن نیز از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: در طرح تشویقی دیگری در بخش معدن، تمام بدهی های ناشی از جرائم دیرکرد بدهی های حقوق دولتی معادن تا پایان سال ۹۵ بخشیده می شود.

وی گفت: بر اساس این طرح معدن دارانی که تا شش ماه آینده اصل بدهی خود بابت حقوق دولتی فعالیت های معدنی را پرداخت کنند مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سالانه ۴۰۰ میلیون تن انواع مواد معدنی در کشور استخراج می شود.

سرقینی افزود: ازاین میزان تولید و استخراج مواد معدنی علاوه بر تامین نیاز صنایع داخلی، بیش از ۶.۶ میلیارد دلار صادرات نیز صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار معدن فعال در کشور وجود دارد اضافه کرد: سالانه بیش از ۸۵ میلیون تن سنگ آهن و ۷۰ میلیون تن مس در کشور تولید می شود.

وی گفت: علاوه بر این سالانه پنج تن طلا از معادن کشور در مناطق مختلف استخراج می شود که این میزان تا پایان برنامه ششم توسعه به ۱۰ تن در سال خواهد رسید.

معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت ۲ معدن بزرگ طلا در شهرستان تکاب گفت: ۲۰ درصد طلای تولید شده در کشور از معادن طلای شهرستان تکاب استخراج می شود.

سرقینی بیان کرد: شهرستان تکاب با دارابودن ۲ معدن بزرگ طلا و کارخانه های استحصال و فرآوری به عنوان قطب تولید طلا در کشور مطرح است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید