Performancing Metrics

آینده صنعت کشور روشن است | اتاق خبر
کد خبر: 396831
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1396 - 13:18
وزیر صنعت:
وزیر صنعت تصریح کرد: آینده صنعت کشور روشن است.

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه افتتاح کارخانه قطعات خودرو در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شهرک های صنعتی در جهت بسترسازی برای سرمایه گذاری ایجاد شده اند، گفت: تلاش ما این است که سرمایه گذاران بتوانند در محیطی با زیرساخت های مناسب و در آسایش سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به وجود ۷۵۰ شهرک صنعتی در کشور، گفت: وظیفه ماست که بسترهای مناسب سرمایه گذاری در شهرک ها را مهیا کنیم.

وی افزود: هم اکنون شهرک های ما از امتیازات خوبی از جمله معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاران برخوردار هستند.

نعمت زاده در ادامه به تعطیلی برخی واحدهای صنعتی کشور اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های دولت از بدو شروع به کار پیگیری رفع مشکل واحدهای صنعتی تعطیل بوده است.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته تعداد زیادی از واحدها فعال شده، اما هنوز هم برخی واحدها دچار مشکل هستند. 

وزیر صنعت تصریح  کرد: سال گذشته طرح فعال شدن واحدهای کوچک و متوسط را شروع کردیم که این طرح امسال هم ادامه خواهد داشت و تسهیلات در اختیار واحدهای دارای مشکل مالی قرار داده می شود.

وزیر صنعت افزود: در خصوص رفع مشکلات فنی و مدیریتی واحدها نیز اقداماتی در حال انجام است.

نعمت زاده با اشاره به نیاز بالای کشور به تولید در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: واحدهای تولیدی نیز باید همت کرده و در جهت افزایش تولید فعالیت کنند.

 وی با بیان اینکه آینده صنعت کشور را روشن می بینم، به رشد بیش از ۱۰ درصدی صنعت در دو فصل از سال گذشته اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود در سه ماهه ابتدایی امسال نیز رشد خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود حداقل یک شهرک صنعتی در همه شهرستان های استان کرمانشاه، گفت: این امر بستر خوبی برای سرمایه گذاران در استان است.

وی به بازدید امروز(سوم مرداد) خود از سه واحد تولیدی قطعات خودرو در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این امر ظرفیت خوبی برای خودروسازی استان است و امیدواریم ظرفیت و بستری ایجاد شود که کل مراحل تولید خودرو در استان انجام شود.

فاز توسعه تولید قطعات خودرو "مارپیچ باختر" با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

این واحد تولیدی ظرفیت تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه در سال را دارد که برای شرکت خودروسازی "سایپا" ارسال می شود. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت  از دو کارخانه تولید قطعات خودرو "پیک افروز غرب" با ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون قطعه در سال و "محورسازان زاگرس" با ظرفیت تولید ۱۵۰۰ قطعه در روز بازدید کرد.


انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید