Performancing Metrics

احتمال انتقال مقر صندوق بین المللی پول به چین | اتاق خبر
کد خبر: 396847
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1396 - 16:23
لاگارد مطرح کرد؛
رئیس صندوق بین المللی پول گفت: امکان انتقال صندوق بین المللی پول از واشنگتن به پکن با توجه به رشد اقتصادی چین در یک دهه آینده وجود دارد.
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، «کریستین لاگارد» گفت: اگر رشد اقتصادی چین و بازارهای نوظهور دارای سیر تداوم صعودی باشند، مقرر صندوق بین المللی را تا یک دهه آینده به پکن منتقل خواهیم کرد.

«لاگارد»  در آمریکا گفت: به دلیل اینکه نیاز به حضور بیشتر اقتصادی های نوظهور با توجه به رشد و تاثیر پذیر آنها در صندوق هستیم؛ جایجایی صندوق بین المللی پول از واشنگتن به پکن محتمل خواهد بود.

رئیس صندوق بین المللی پول گفت: امکان دارد طی ۱۰ سال آینده، مقرر اصلی این صندوق دیگر در واشنگتن نباشد و دفتر اصلی ما به پکن اتقال داده شود.  

لاگارد تصریح کرد: بر پایه اساس نامه صندوق بین المللی، دفتر مرکزی آن باید در بزرگ ترین اقتصاد جهان تاسیس شود.  همچنین صندوق بین المللی پول از زمان تاسیس خود در سال ۱۹۴۵ میلادی تا کنون در ایالات متحده مستقر است.

 بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که رشد اقتصادی چین طی  ۱۰ سال آینده بطور میانگین بیش از ۶ درصد در سال باشد که از تولید ناخالص داخلی آمریکا پیشی خواهد گرفت و چین بزرگ ترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید