Performancing Metrics

خیز بورس به مدد فلزی‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 396912
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1396 - 16:43
در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته قیمت سهام شرکت‌های خودرویی با روند رو به کاهش همراه شد، اما در گروه فلزات اساسی شاهد روند افزایشی بودیم به طوری که نمادهایی در این گروه بیشترین تاثیر مثبت را روی دماسنج بازار اعمال کردند.

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز ۳۲۷.۵ واحد رشد کرد و به رقم ۸۱ هزار و ۵۰۹ واحدی رسید، اما شاخص کل هم وزن با افت ۳.۷ واحدی خود تا رقم ۱۷ هزار و ۸۱۹ واحدی پایین آمد.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۳۲۱ واحد رشد به عدد ۸۹ هزار و ۹۳۴ واحدی رسید و شاخص بازار اول با ۳۵۰ واحد افزایش تا عدد ۵۷ هزار و ۲۳ واحدی بالا رفت. شاخص بازار دوم نیز با رشد ۵۴ واحدی همراه شد.

در معاملات امروز شرکت ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه خوزستان به ترتیب با ۱۰۹، ۱۰۰ و ۹۸ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش افزاینده را روی بازار سرمایه داشت و در طرف مقابل مخابرات ایران، ایران خودرو، سرمایه‌ گذاری نفت و پتروشیمی تامین با ۶۳، ۴۶ و ۴۴ واحد تاثیر منفی بیشترین نقش کاهنده در شاخص داشتند.

امروز در نماد ملی صنایع مس ایران که بیشترین نقش افزاینده روی دماسنج بازار سرمایه اعمال کرد، فشار عرضه حقوقی‌ها مشهود بود به طوری که بیش از ۹۹ درصد از فروش‌ها مربوط به این گروه بود. حقوقی‌ها در این نماد بیش از ۱۳۶ میلیون سهم را عرضه کردند و حقیقی‌ها ۹۱ میلیون و ۳۱۹ هزار سهم را جمع آوری کردند. سهم خرید حقوقی‌ها در این نماد بیش از ۳۳ درصد بود.

در پنجمین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در گروه فلزات اساسی روند افزایش در قیمت پایانی سهام اکثریت سهام‌ها مشهود بود به طوری که این گروه بیشترین تاثیر را روی نوسانات شاخص کل داشتند و در نمادهایی از این گروه صف خرید مشاهده می‌شد.

اما در طرف مقابل خودرویی‌ها یک دست افت کردند به عنوان نمونه سهام شرکت ایران خودرو امروز با بیش از چهار درصد کاهش در قیمت پایانی مواجه شد. در این نماد حدود ۸۰ درصد از عرضه‌ها توسط سهامداران حقیقی و بیش از ۸۰ درصد از خریدها توسط حقوقی‌ها صورت گرفت.

قندی‌ها نیز امروز روند رو به کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند هرچند که نمادهایی همچون قند ثابت خراسان، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال با روند افزایشی مواجه شدند هر چند که در مورد قند ثابت خراسان این رقم چشم‌گیر نبود.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۴۲ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۸ هزار و ۷۶۸ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز چندان تغییری نداشت و نسبت به روز گذشته تنها ۰.۹ واحد افت کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۰۷ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به ۱۱۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید