Performancing Metrics

برنامه عملیاتی گمرک در سال۹۶ابلاغ شد | اتاق خبر
کد خبر: 396921
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1396 - 09:24
از سوی رئیس کل گمرک ایران؛
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برنامه عملیاتی سال ۹۶ را که با محوریت شعار سال «اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال» تدوین شده است، به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود کرباسیان برنامه عملیاتی گمرک را در سال جاری برای تحقق دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی به معاونین، مدیران و ناظرین این نهاد ابلاغ کرد.

برنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران با نگاه و تاکید بر شعار سال و بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، اولویت ها و اهداف تعیین شده در سند راهبردی سازمان، نقشه راه اصلاح نظام اداری و دولت الکترونیک، تکالیف برنامه ششم و منشور حقوق شهروندی تنظیم شده است. هم چنین در این برنامه ، برای موفقیت هر چه بیشتر در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به برنامه های ستاد مبارزه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز توجه شده است. تنظیم برنامه ۹۶ گمرک جمهوری اسلامی ایران که با مطالعه برنامه های کلان کشورو هماهنگ با آنها انجام شده، اجرای صحیح و به موقع پروژه ها را در چشم انداز خود داشته است.

رئیس کل گمرک ایران در این ابلاغیه که در ۵ بند تنظیم شده است، دفاتر ستادی، ادارات کل و گمرکات  اجرایی را ملزم کرده است، تعریف دقیقی از فعالیت های مربوط به هر پروژه ارائه کنند وبرای سهم و زمانبندی اجرای هر فعالیت با معاونت برنامه ریزی و امور بین الملل هماهنگ باشند.

در بندی دیگری از این ابلاغیه آمده، لازم است متولیان پروژه ها فردی را برای مدیر پروژه تعیین کرده و آن را به معاونت برنامه ریزی و امور بین الملل معرفی کنند.

بر اساس برنامه عملیاتی سال جاری گمرک جمهوری اسلامی ایران،  مدیران پروژه ها  باید هر سه ماه یکبار از وضعیت و پیشرفت پروژه ها به معاونت برنامه ریزی و امور بین الملل گزارش دهند.

این ابلاغیه تاکید کرده است که ارائه گزارش تنها برای مدیران پروژه ها نیست و گمرکات اجرایی ضمن داشتن التزام به همکاری لازم  در اجرای فعالیت مرتبط با پروژه توسعه «گمرک الکترونیک و یکپارچه با تمرکز بر پنجره واحد تجاری بین المللی» با دفتر فاوا می بایست در خصوص دو پروژه «اعمال مدیریت یکپارچه گمرکی در کلیه مبادی گمرکی» و «ایجاد تسهیلات مناسب جهت تکریم ارباب رجوع» گزارش‌های سه ماهه خود را ارائه دهند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در برنامه سال جاری این سازمان معاونت برنامه ریزی و امور بین الملل را ملزم کرده است ضمن نظارت بر اجرای صحیح پروژه ها گزارش های پیشرفت را از واحد های متولی اخذ کرده و به شورای معاونین تحویل دهد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید