Performancing Metrics

پیش‌بینی کارشناسان از آینده بازار جهانی نفت | اتاق خبر
کد خبر: 396934
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1396 - 13:18
نشست کمیته وزیران اوپک و غیراوپک در سن پترزبورگ روسیه برگزار شد.در این نشست اعضا با محدود کردن تولید نفت نیجریه موافقت کرده و از تولیدکنندگان متعدد خواستند پایبندی به توافق کاهش تولید را برای کمک به مقابله با اشباع عرضه جهانی و حمایت از قیمت‌ها تقویت کنند

 

 

به  گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جواد نوفرستی در این راستا با تاکید بر اینکه احتمال کاهش تولید اعضای اوپک و غیراوپک بسیار ضعیف است، اظهار کرد: من بعید می‌دانم در شرایط فعلی اعضای اوپک و غیراوپک اصراری بر کاهش تولید بیشتری داشته باشند و احتمال می‌رود همین روندی که اکنون وجود دارد ادامه پیدا کند.

وی در مورد قیمتجهانی نفت در فصل تابستان گفت: به نظر می‌رسد قیمت جهانی نفت در فصل تابستان حول و حوش ۵۰ دلار نوسان داشته باشد. مگر اینکه در فصل پاییز با کاهش تقاضا و افزایش مازاد قیمت‌ها کاهش پیدا کند و کشورها مجددا تصمیمی مبنی بر کاهش میزان تولید اخذ کنند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به تولید کشورهای لیبی و نیجریه تصریح کرد: این دو کشور تاکنون به دلایل داخلی امکان تولید نداشته‌اند اما اکنون کار تولید آنها فراهم شده است.

نوفرستی در ادامه در مورد احتمال کاهش تولید اعضای اوپک و غیر اوپک گفت: اگر اعضای اوپک و غیراوپک مجددا تصمیمی مبنی بر کاهش میزان تولید بگیرند این تصویب شامل همه کشورها از جمله ایران خواهد شد. در اجلاس قبلی اوپک و غیراوپک ایران به دلیل اینکه سال ها در تحریم به سر می‌برد، از توافق کاهش تولید معاف شد اما اکنون چنانچه تصمیمی مبنی بر کاهش تولید گرفته شود، ایران هم سهمی خواهد داشت و با اینکه کشورهایی مانند عربستان و روسیه بیشترین سهم تولید را دارا هستند، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که چنانچه تصمیمی مبنی بر کاهش تولید گرفته شد، فقط این دو کشور تولید خود را کاهش دهند.

وی در ادامه در مورد تولید نفت شیل آمریکا نیز توضیح داد: تولید شیل آمریکا استراتژی بلندمدت این کشور بوده و ربطی به این که چه دولتی بر سر کار باشد، ندارد. مهم‌ترین هدف آمریکا افزایش و کاهش وابستگی به نفع کشورهای دیگر مخصوصا خاورمیانه است. چنانچه قیمت نفت افزایش یابد، روند تولید نفت شیل افزایش خواهد یافت و چنانچه قیمت نفت کاهش پیدا کند این روند کند خواهد شد اما متوقف نمی‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید