Performancing Metrics

بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در ماهان کلنگ زنی شد | اتاق خبر
کد خبر: 396940
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1396 - 15:56
با حضور وزیر نیرو؛
کلنگ احداث نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی بخش ماهان با حضور وزیر نیرو به زمین زده شد.
 
 
 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، مجتمع نیروگاه های خورشیدی با ظرفیت تولید ۲۰ مگاواتی خورشیدی ماهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی صبح پنجشنبه با حضور حمید چیت چیان افتتاح شد.

این مجتمع نیروگاه های خورشیدی شامل دو نیروگاه تولید برق فتوولتائیک، هر یک به ظرفیت ۱۰ مگاوات است.

همزمان عملیات اجرایی نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی بخش ماهان هم کلید خورد. این پروژه در مسیر بم به کرمان در زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار اجرا خواهد شد و یکی از بزرگترین نیروگاه های خورشیدی خاورمیانه در استان کرمان به شمار می رود.

در حال حاضر استان کرمان با احداث و بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی حائز رتبه اول در کشور از لحاظ دارا بودن نیروگاه خورشیدی است و احداث نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی این استان را به بزرگ ترین قطب های تکنولوژی فتوولتائیک در خاورمیانه تبدیل می کند.

چیت چیان در ادامه سفر یک روزه خود به استان کرمان با حضور در شهرستان زرند در آیین کلنگ زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی زرند شرکت می کند و  به صورت همزمان عملیات اجرایی پست های ۴۰۰ کیلو ولت جیرفت و کهنوج هم آغاز می شود.

همچنین با حضور وزیر نیرو پست ۴۰۰ کیلوولتی بهرمان افتتاح می شود. چیت چیان در آخرین برنامه خود در جلسه شورای حفاظت منابع آب که در محل نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان برگزار می شود حضور می یابد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید