Performancing Metrics

کاهش پلکانی نرخ سودهای بانکی در مجلس بررسی می شود | اتاق خبر
کد خبر: 397421
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1396 - 17:13
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس:
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، با بیان اینکه نرخ سود بانکی باید کاهش یابد اما این کاهش نباید یک شبه اتفاق بیفتد، گفت: روند نزولی سود بانکی در مجلس توسط نمایندگان بررسی می شود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سیدحسن حسینی شاهرودی با بیان اینکه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران بانک های دولتی در خصوص بررسی نرخ سود و تسهیلات بانک ها برگزار خواهد شد، افزود: هدف از این نشست توافق بر سر راهکارهای کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری است.

وی افزود: نرخ سود بانکی باید کاهش یابد اما این کاهش نباید یک شبه اتفاق بیفتد بلکه باید به صورت پلکانی و تدریجی باشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی درباره سود بالای تسهیلات داده شده به صنایع کشور گفت: در جایی که نرخ تورم کمتر از ۱۰درصد است، منطقی نیست که نرخ سود سپرده‌گذاری ۲۰درصد و نرخ سود تسهیلات ۲۵ تا ۳۰درصد باشد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه در جلسه مذکور با مدیران بانک ها، علاوه بر مسائل مربوط به کاهش نرخ سود مشکلات جاری و پیشنهادهای آنها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: در این جلسه جزئیات طرح بانک مرکزی که قرار بود لایحه آن از سوی دولت ارائه شود، با مدیران بانک ها به بحث گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: بانک مرکزی باید در زمینه نظارت بر بانک ها اقداماتی انجام می‌داده که محقق نشده و در طول سنوات گذشته نظارت کافی نداشته است، این عدم نظارت موجبات این شرایط نامطلوب را در حوزۀ بازار غیرمتشکل پولی فراهم کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید