Performancing Metrics

امتیازات نفتی عظیم امارات تقسیم می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 397554
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1396 - 10:14
غول انرژی دولتی نفت ملی ابوظبی (ادنوک) امتیاز نفتی فراساحلی ADMA-OPCO را به دو یا چند بخش با شرایط جدید تقسیم خواهد کرد تا ارزش بیشتری از این امتیاز حاصل کرده و فرصت‌ها برای شرکا را افزایش دهد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ادنوک در مرحله مذاکرات پیشرفته با ده‌ها شریک احتمالی است. مجوز فعالیت کنونی برای امتیاز ADMA-OPCO در مارس آینده منقضی می‌شود.

شرکای احتمالی ترکیبی از دارندگان امتیاز کنونی در میادین نفتی فراساحلی ادنوک و شرکای جدید هستند.

ادنوک در بخش‌های امتیاز جدید، ۶۰ درصد سهم برای خود نگه می‌دارد.

این شرکت ماه گذشته اعلام کرده بود که مدل شراکت خود را گسترش داده و فرصت‌های سرمایه گذاری مشترک جدیدی را در سراسر حوزه فعالیت خود ایجاد می‌کند.

سلطان احمد الجابر، مدیرعامل گروه ادنوک در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکتش در جست و جوی شرکایی برای فراهم کردن فناوری، تخصص، سرمایه بلندمدت و دسترسی به بازار و همچنین بهینگی فعالیت و تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ادنوک است.

امتیاز کنونی ADMA-OPCO حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ ظرفیت حدود یک میلیون بشکه در روز را داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، سهامداران کنونی ADMA-OPCO شرکت BP با ۱۴.۶۷ درصد سهم، توتال با ۱۳.۳۳ درصد و شرکت توسعه نفت ژاپن با ۱۲ درصد سهم هستند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید