Performancing Metrics

تغییر عنوان و شیک‌سازی برخی مشاغل | اتاق خبر
کد خبر: 398043
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1396 - 09:24
معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور معتقد است داشتن نیروی انسانی ماهر از مهمترین عوامل دستیابی به توسعه است. او می‌گوید عنوان شغل برای جوانان مهم است و جایگاه برخی شغل‌ها در جامعه باید ارتقا یابد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سیدعلی موسوی اظهار کرد: در حال حاضر شغل‌های متعددی در بازار کار وجود دارد ولی ممکن است جوانان رغبتی به انجام آنها نداشته باشند.

وی افزود: این امر به این دلیل است که گروه‌بندی مشاغل انجام نشده تا افرادی که آموزش می‌بینند در این گروه‌ها گسترده و پخش شوند لذا ابتدا باید روی طبقه‌بندی و گروه‌بندی مشاغل کار کنیم و بر اساس آن جویندگان کار را به سمت مشاغل موجود تشویق کنیم.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: بخشی از فرصتهای شغلی موجود به دلیل نبود فرهنگ کار در میان جوانان و جویندگان کار خالی می‌ماند که در این راستا باید تقویت و توسعه و نهادینه سازی فرهنگ کار را با جدیت دنبال کرد.

موسوی با اشاره به تغییر عنوان برخی شغل‌ها و شیک‌سازی مشاغل اظهار کرد: جایگاه برخی شغل‌ها در جامعه باید ارتقا و عنوان آنها تغییر کند. کسی که دیپلم گرفته باید بتواند گزینه‌های مختلفی برای انتخاب داشته باشد مثلا عنوان مکانیسین برق خودرو برای یک جوان جویای کار جذاب‌تر از عنوان باطری‌ساز است یا عنوان مکانیسین و تکنسین خودرو بیشتر از مکانیک جلب توجه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اسم و برند برای جوانان بسیار مهم است و لازم است به سمت برندسازی در مشاغل برویم و آینده شغلی را متحول کنیم. البته سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت کار در این زمینه گام‌های موثری برداشته‌اند.

معاون آموزش سازمان فنی وحرفه‌ای گفت: امروز مهمترین هدف سازمان،‌ مهارت آموزی به نیروهای جویای کار و به روز رسانی مهارت شاغلان است و با گذراندن دوره‌های مهارتی ورود جوانان به بازار کار تسهیل می‌شود.

به گفته وی در جامعه‌ای که انتقال مهارت به نیروی انسانی مورد توجه واقع شود، رشد و توسعه و بهره‌وری با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد و آموزشهای فنی و حرفه‌ای با هدف پاسخگویی به نیازهای بازار کار ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید