Performancing Metrics

اعلام آمادگی اتاق ایران برای تامین نیازهای تجاری و بازسازی پروژه های سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 398069
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1396 - 18:16
احیای نمایشگاه دمشق بعد از شش سال
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دیدار با وزیر اقتصاد سوریه، گفت: در صورت مشخص شدن نیازهای تجاری فوری و لیست پروژه‌های که نیاز به بازسازی و احداث دارند، اتاق ایران حداکثر تلاش خود را برای تامین این نیازمندی‌ها به عمل خواهد آورد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، حسین سلاح‌ورزی در دیدار با «محمد سامر الخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در دمشق ضمن ابراز خرسندی از بوجود آمدن ثبات در سوریه اضافه کرد: تامین نیازهای تجاری و بازسازی پروژه های سوریه با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، اتاق‌های استانی و شرکت‌های توانمند ایرانی میسر است.

سلاح‌ورزی در این دیدار از وزیر اقتصاد سوریه خواست که علاوه بر تعیین و معرفی نماینده ویژه‌ای برای پیگیری امور، دستورات و پیگیری لازم در راستای اجرای دقیق و کامل توافق تجارت آزاد بین دو کشور را به عمل آورد.

نایب‌رئیس اتاق ایران در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از موفقیت‌های اخیر دولت سوریه در مبارزه با تکفیری‌ها و گسترش ثبات و امنیت در این کشور ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر زمینه آرامش همه مردم سوریه و ثبات در این کشور فراهم شود.

در این دیدار، سامرالخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه نیز گفت: ما به قدمت، وزن و نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پیشبرد اقتصاد ایران واقف هستیم؛ امیدواریم این تجربه و موقعیت ویژه اتاق ایران، به کمک بخش خصوصی و حمایت از توسعه تعاملات دو کشور بیاید و بتوانیم مراودات و همکاری‌های اقتصادی را هم به تناسب روابط نزدیک و برادرانه سیاسی ارتقا دهیم.

سامر الخلیل اظهار امیدواری کرد که به زودی به همراه هیات بزرگی برای توسعه روابط اقتصادی و همکاری با بخش خصوصی به تهران سفر کند.

نایب‌رئیس اتاق ایران در صدر هیاتی تجاری به دعوت وزیر اقتصاد سوریه و برای افتتاح پنجاه و نهمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق به این شهر سفرکرده است.

در این نمایشگاه 30 شرکت ایرانی در سالن اختصاصی جمهوری اسلامی ایران به مساحت بیش از هزار متر مربع شرکت کرده‌اند.

برگزاری نمایشگاه سالانه بین‌المللی دمشق، طی 6 سال گذشته به دلیل جنگ داخلی در این کشور متوقف شده بود.
سلاح‌ورزی در مورد این نمایشگاه گفت: بعد از شرکت‌های ایرانی، شرکت‌های چینی و مصری بیشترین حضور را در این

نمایشگاه دارند.

وی افزود: با توجه به موفقیت‌های اخیر دولت سوریه در مقابله با مخالفان و گسترش ثبات و امنیت، علاقه و اشتیاق شرکت‌های خارجی برای حضور در سوریه بیشتر شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید