Performancing Metrics

راهکارهای تسهیل فعالیت های اقتصادی ایران در ارمنستان بررسی شد | اتاق خبر
کد خبر: 398081
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1396 - 21:06
اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی ایران با تجار و فعالین اقتصادی ایرانی در ایروان دیدار کرد و در این نشست راهکارهای تسهیل فعالیت های اقتصادی ایران در ارمنستان بررسی شد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، مشاور رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز در این نشست که با حضور سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان برگزار شد، به پرسش های ارائه شده پاسخ گفت.

در ابتدای این نشست سجادی با اشاره به ملاقات ها، بازدیدها و دیدارهای صورت گرفته طی این سفر سه روزه، ترکان را ازمسئولان ایرانی دانست که بصورت خستگی ناپذیر در هر زمانی که مصدر کاری بوده اند، خدمات ارزنده ای به میهن اسلامی کرده اند.

سفیر ایران، ترکان را در ردیف مدیرانی دانست ک دغدغه خدمت رسانی به مردم در صحنه های مختلف و پست های متعدد از وزارت تا دبیری شورای عالی مناطق آزاد تجاری را برای خود وظیفه و افتخار دانسته و همواره برای مردم و ملت ایران از جان خود مایه گذاشته اند.

در ادامه این دیدار مدیران و فعالان اقتصادی اعم از بخش های دولتی و خصوصی، پاره ای از مشکلات خود نظیر گران بودن هزینه های فرودگاهی، عدم وجود امکانات مناسب در فرودگاه ایروان ، ارائه برخی مشکلات حمل و نقل بویژه از طریق زمینی را بیان کردند.

ترکان نیز در پایان این دیدار کشور ارمنستان را سرزمینی آینده دار توصیف کرد که مسئولان تجاری و اقتصادی آنها برنامه بلندپروازانه ای را برای توسعه و آبادانی آن مهیا کرده و با تصویب برنامه توسعه این کشور برای سال 2035 که در 5 سطح و محور اصلی راه اندازی کرویدور شمال به جنوب، افزایش درآمد سرانه ملی،حوزه انرژی و برق، صنایع غذایی، گردشگری و مناطق آزاد تجاری و اقتصادی این کشور را به توسعه و آبادانی پایدار هدایت کنند.

مشاور رئیس جمهوری ایران ضمن ارائه پاسخ های مقتضی به سوالات فعالان اقتصادی یادآورشد: دستیابی به این برنامه هر چند به آسانی میسر نمی باشد اما اراده دولتمردان ارمنی مصمم هستند که به این اهداف دست بیابند.

وی فضای مناسب برای سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های موجود برای تجار و سرمایه گذران ایرانی در ارمنستان را مهیا دانسته و گفت: بخش های دولتی و خصوصی بایستی از مزیت موقعیت جغرافیایی ارمنستان بعنوان پلی برای دسترسی به بازار 180 میلیونی اورآسیا و در مرحله بعد اروپا برای صادرات کالاها و خدمات ایرانی استفاده کنند.

اکبر ترکان و هیات همراه از مدیران منطقه آزاد تجاری ارس طی سفر سه روزه خود چندین دیدار با مقام های ارمنستان ازجمله واچه گابریئلیان معاون نخست وزیر و وزیر اصلاحات همگرایی اقتصاد بین الملل، سورن کارایان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری و آشوت مانوکیان وزیر زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان داشته و بازدیدهایی نیز از منطقه تجاری مریدان و منطقه گردشگری سوان داشت و از ظرفیت ها و زیرساخت های این مناطق بازدید کردند.

در جریان این سفر، یادداشت تفاهم همکاری میان مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی ایران و ارمنستان نیز به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید