Performancing Metrics

موج غیر استاندارد بودن آب‌های بسته‌بندی | اتاق خبر
کد خبر: 398231
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1396 - 16:51
اداره کل استاندارد استان تهران از توقیف آب معدنی با نام تجاری "به آب – آکوا آلتورا" به دلیل نشان جعلی و نیز غیراستاندارد بودن خبر داد. علاوه بر این قند و شکر غیراستاندارد به نام تجاری "نگین" نیز متوقف شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام مدیر کل استاندارد استان تهران، آب معدنی با نشان تجاری "به آب – آکوا آلتورا" تولید شده در شرکت صبا رود افشان غیراستاندارد اعلام و از مصرف‌کنندگان تقاضا شده است که نسبت به خرید آن خودداری کنند.

تولیدکننده متخلف آب معدنی مذکور علی‌ رغم ابطال پروانه استاندارد این فرآورده در ماه‌های گذشته اقدام به تولید کالای غیراستاندارد و جعل نشان استاندارد بر روی بسته‌بندی خود کرده و به دلیل همین تخلف به دادگاه معرفی شده است.

مسلم بیات- مدیرکل استاندارد استان تهران- با اشاره به اینکه واحد تولیدی شرکت صبا رود افشان در شهرستان دماوند فعالیت می‌کند، اظهار کرد: بسته‌بندی‌های آب که در بازار موجود است در دو نوع آب آشامیدنی و اب معدنی بوده که مصرف‌کننگان باید قبل از خرید با توجه به هدف خود به نوع آن توجه کنند و برای حصول اطمینان از اعتبار نشان استاندارد درج شده بر روی بسته‌بندی کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک نمایند.

چندی پیش نیز اداره کل استاندارد تهران از غیراستاندارد بودن آب آشامیدنی با نام تجاری "گابی ین" در بازار خبر و نسبت به مصرف آن هشدار داد. بر این اساس برند آب آشامیدنی مذکور که به وفور در بازار و با قیمتی بالاتر از حد معمول ارائه می‌شد فاقد هر گونه کد ردیابی، نام و آدرس واحد تولیدی و نیز با نشان استاندارد جعلی که در استان مازندران بسته‌بندی و پر می‌شده است، اعلام گردید.

علاوه بر این اداره کل استاندارد استان تهران از توقیف قند و شکر غیراستاندارد با نام تجاری "نگین" در جریان بازرسی کارشناسان استاندارد در بازرسی از واحدهای تولید صنایع غذایی خبر داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید