Performancing Metrics

سامانه کنترل سکوی نفتی فروزان راه‎اندازی شد | اتاق خبر
کد خبر: 398251
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1396 - 23:06
توسط متخصصان منطقه عملیاتی؛
سامانه کنترل سکوی نفتی فروزان بر مبنای یکی از پیشرفته‎ترین سامانه‌های موجود در صنایع نفت و گاز جهان، طراحی، برنامه‌نویسی، نصب و راه‌اندازی شد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، تیمی از متخصصان منطقه عملیاتی خارک در کمتر از ۱۰ روز موفق شدند سامانه کنترل سکوی نفتی فروزان را بر مبنای سیستم DCS کنترل امرسون، طراحی، برنامه‌نویسی، نصب و راه‌اندازی کرده و یکی از بزرگترین مشکلات سکوی فروزان را برطرف کنند.

بر اساس این گزارش، جمعی از کارشناسان جوان و نخبه فعال در واحد سامانه‌های کنترل و ابزار دقیق تعمیرات مجتمع کارخانجات درود ۳ منطقه عملیاتی خارک در همکاری تنگاتنگ با کارکنان سکوی نفتی فروزان موفق شدند سامانه پیشرفته کنترل دلتاوی که از روزآمدترین و قابل اطمینان‌ترین سامانه‌های کنونی جهان در صنایع حساس از جمله صنایع نفت و گاز است، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون ایجاد کوچکترین خلل و توقفی در عملیات تولید، جایگزین سیستم موقت این سکو کنند.

سامانه پیشین این سکو از نو PLC و فاقد کارآیی لازم بود به‌طوری‌که برای کارکرد در کوتاه‎مدت در نظر گرفته شده بود و با طولانی شدن زمان جابه‌جایی و بروز مشکلاتی در سیستم، نگرانی‎هایی در زمینه تولید از سکو ایجاد شده بود.

میدان نفتی فروزان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره خارک قرار دارد و با میدان نفتی مرجان در عربستان سعودی مشترک است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید