Performancing Metrics

شهریور هم آمد، پیاز ارزان نشد | اتاق خبر
کد خبر: 398268
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1396 - 10:27
با وجود وعده‌های فراوان مسئولان بخش خصوصی و دولتی، همچنان قیمت پیاز و سیب‌زمینی با وجود کاهش اندک در بازار عمده فروشی، در بازار مصرف ثابت مانده و قیمت آن نسبت به هفته‌های گذشته تغییری نکرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، قیمت پیاز و پس از آن سیب زمینی با وجود وعده‌های فراوان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌های بخش خصوصی طی هفته‌های گذشته تغییری نکرده و همچنان بالاست، چرا که به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، قیمت پیاز طی دو هفته گذشته ثابت مانده و هر کیلوگرم از آن در بازار عمده فروشی ۱۵۰۰ تا حدود ۲۲۰۰ تومان است و سیب زمینی نیز از کیلویی ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان عرضه می‌شود.

مهاجران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا با وجود عرضه تولیدات استان‌های دیگر در بازارها قیمت این دو محصول متعادل نشده و همچنان بالا باقی مانده است؟ گفت: باید تا اواسط شهریورماه یعنی یکی دو هفته آینده صبر کرد تا تولیدات پیاز و سیب زمینی از مناطق پر تولیدی مانند آذربایجان، همدان و غیره به بازار وارد شود و آن را متعادل کند و به عنوان مثال می‌توان گفت قیمت پیاز در این بازه زمانی به کیلویی ۱۰۰۰ تومان در بازار عمده فروشی یعنی همان قیمت منطقی خواهد بود.

البته آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در تهران نشان می‌دهد که پیاز در هفته منتهی به بیستم مردادماه کیلویی ۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار شهرداری و ۳۲۶۰ تومان در سطح شهر تهران عرضه شده است که البته نسبت به هفته قبل ۱۹.۱ درصد و نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۱۴.۲ درصد کاهش داشته است. اما همچنان نسبت به هفته مشابه سال قبل ۱۰۶.۱ درصد بالاتر است و این نشان می‌دهد این کاهش قیمت‌ ناچیز لاک پشتی نمی‌تواند متعادل کننده قیمت این محصولات پرمصرف باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید