Performancing Metrics

آمارگیری از پرورش‌دهندگان زنبور عسل | اتاق خبر
کد خبر: 398278
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1396 - 12:16
شهریور ماه امسال انجام می شود؛
طرح آمارگیری از بهره‌برداری‌های پرورش زنبور عسل به صورت نمونه‌گیری در سراسر کشور و با مراجعه به بیش از ۵۳۰۰ بهره‌برداری از ۶ تا ۲۹ شهریورماه اجرا می‌شود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، هدف از انجام این طرح که با استفاده از چارچوب سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۳۹۳ انجام می‌شود، گردآوری آمار و اطلاعات مورد نیاز و ضروری در رابطه با نحوه فعالیت بهره‌برداری‌های پرورش زنبور عسل از دیدگاه تهیه حساب‌های اقتصادی کشور است.

در این طرح اطلاعات گسترده‌ای از قبیل تعداد کندو، مقدار و ارزش تولیدات، ارزش پرداختی بهره‌برداری، تعداد شاغلان و هزینه‌های سرمایه‌ای در سطح استان و کشور گردآوری می‌شود.

سمینار آموزشی این طرح آمارگیری  با حضور کارشناسان مسئول اجرای طرح از معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان‌ها، از ۲۹ مردادماه سال ‌جاری به مدت ۲ روز  در مرکز آمار ایران برگزار می‌شود. هدف از تشکیل این سمینار آشنایی شرکت‌کنندگان با تعاریف و مفاهیم و اهداف اجرای طرح، سؤالات و نحوه گردآوری اطلاعات است.

مدیر کل دفتر کشاورزی مرکز آمار ایران در مراسم افتتاحیه سمینار آموزشی طرح آمارگیری از بهره‌برداری‌های پرورش زنبور عسل، گفـت: ‌ دقت و توجه کارشناسان  مسئول استان‌ها  در تکمیل پرسشنامه‌ها و جمع ‌آوری  اطلاعات بهره برداران پرورش زنبور عسل  بسیار ضروری است. مسعود اسدی افزود: ‌ بهره برداران زنبور عسل، بنا به مقتضیات اقلیمی و نیاز به مراتع پر گل و گیاه،  در برخی از ایام سال،   اقدام به کوچ‌های بین استانی می کنند که این موضوع در هنگام جمع آوری اطلاعات بهره برداران باید مورد توجه قرار گرفته و  در صورت نیاز مسئولین  سازمان برنامه و بودجه استان ها، ‌ هماهنگی لازم را با یکدیگر باید داشته باشند.

 اسدی در ادامه در مورد تفاوت آمار های مرکز آمار ایران و وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بهره‌برداران زنبور عسل گفت:‌اطلاعات مرکز آمار ایران براساس نتایج طرح‌های آماری است اما  اطلاعات وزارت جهاد بر اساس بر آورد است.

وی تصریح کرد: تکمیل پرسشنامه‌ها، عنصر کلیدی طرح آمارگیری ها و جمع آوی اطلاعات است و ماموران آمارگیر نسبت به تکمیل اطلاعات بهره برداران  باید جدیت و دقت لازم را  داشته باشند و هیچ پرسشنامه ای را سفید تحویل ندهند مگر در مواقعی  که بهره بردار در  آدرس  قید شده در چهارچوب آمارگیری  نباشد.

لذا  ‌مرکز آمار ایران از بهره‌برداران پرورش زنبور عسل کشور تقاضا دارد در صورت مراجعه مأموران آمارگیری، همکاری لازم را با آنان به عمل آورند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید