Performancing Metrics

احتمال کسری ۳۸ هزار میلیاردی بودجه ۹۶ | اتاق خبر
کد خبر: 398289
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1396 - 17:46
نوبخت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛
رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: بودجه ۳۴۶ هزار میلیارد تومانی که در قانون آمده است عملا پیش بینی ما آن است که در حد ۳۰۹ هزار میلیارد تومان تحقق پیدا می کند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص مهمترین مصوباتی که در هیات دولت تصویب شد، گفت: بخش عمده وقت امروز هیات دولت به گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص پیش بینی منابع و مصارفی که امسال خواهیم داشت اختصاص یافت.

با توجه به اینکه در بودجه امسال قیمت نفت ۵۰ دلار در نظر گرفته شده است، اما با توجه به اینکه شاهد افت قیمت نفت در بازارهای جهانی بودیم و امروز به حدود ۴۷ دلار رسیده است، پیش بینی ما این است تا پایان سال به پایین تر از این رقم می رسد، بنابراین بودجه ۳۴۶ هزار میلیارد تومانی را که در قانون آمده است عملا پیش بینی ما آن است که در حد ۳۰۹ هزار میلیارد تومان تحقق پیدا می کند.

وی ادامه داد: امروز سازمان برنامه و بودجه موظف بود راهی را برای جبران کاستی ها از طریق صرفه جویی در هزینه های جاری پیدا کند تا بتوانیم بدون کسری بودجه را به پایان برسانیم.

نوبخت تصریح کرد: بحث بودجه مسئله بسیار مهمی است و نیاز به مدیریت مالی وزرای محترم دارد، بنابراین در جلسه هیات دولت این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و در جلسات آتی نیز به آن خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید