Performancing Metrics

نرخ سود بین بانکی از بالای ۲۱ درصد به ۱۸ درصد رسیده است | اتاق خبر
کد خبر: 398290
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1396 - 18:02
سیف در جمع خبرنگاران:
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ سود بین بانکی از بالای ۲۱ درصد به ۱۸ درصد رسیده است، درباره کاهش نرخ سود گفت: همه بانک‌ها علاقه‌مند هستند که این کار در اسرع وقت انجام شود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، ولی‌الله سیف در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی گفت: این یک تصمیم ناگهانی نبود؛ تصمیمی بود که بعد از چند ماه اقدامات متفاوتی که بانک مرکزی به تدریج انجام داد، از قبیل ساماندهی مؤسسات غیرمجاز، ساماندهی اضافه برداشت‌هایی که بانک‌ها مرتکب شده بودند و رفع مشکل بازار سرمایه، زمینه‌های این اقدام را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه نرخ سود سرمایه و نرخ بازار پول با یکدیگر مرتبط است، گفت: اگر بخواهیم به صورت اساسی و متعادل نرخ را کاهش دهیم، باید همه اینها را در کنار هم ببینیم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: فکر می‌کنیم امروز تمام ابزارها و پیش‌نیازها مهیای این کار است و به صورت طبیعی می‌تواند این نرخ در نظام بانکی جا بیفتد.

وی با اشاره به جلسه‌اش با مدیرعامل بانک‌ها گفت: همه بانک‌ها علاقه‌مند هستند که این کار در اسرع وقت انجام شود و امیدواریم این تصمیم بتواند فضای مثبتی را ایجاد کند.

سیف تصریح کرد: نرخ سود بین بانکی هم ظرف یک ماه گذشته روند کاهشی خوبی داشته است و از بالای ۲۱ درصد در دامنه ۱۸ درصد است و می‌توانیم به تدریج در آینده شاهد کاهش بیشتر آن نیز باشیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید