Performancing Metrics

سرپرست وزارت نیرو: میزان پیک مصرف برق کاهش یافته است | اتاق خبر
کد خبر: 398294
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1396 - 19:04
در حاشیه جلسه هیات دولت؛
سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه امروز میزان مصرف برق از پیک ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات به حدود ۵۳ هزار مگاوات رسیده است، گفت: درخواست ما از مردم این است که براساس دستورالعمل‌های اعلامی در مصرف برق مراعات کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ستار محمودی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات برخی صنایع در تامین آب و برق اظهار کرد:  بر اساس ضوابط قانونی و بخشنامه‌های وزارت نیرو باید نسبت به تامین برق شهرک‌ها و مراکز صنعتی کمک کنند. در همین زمینه در جاهایی که امکانات برق فراهم است طبیعتا وزارت نیرو برق مورد نیاز صنایع را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: اما در جاهایی که امکانات برق وجود نداشته باشد طی قراردادهای دو  جانبه‌ای که میان صنعت وتولید کننده منعقد می‌شود، وزارت نیرو درباره خطوط انتقال اقدامات مورد نظر را انجام می‌دهد.

سرپرست وزارت نیرو با بیان اینکه این تفاهمنامه‌ها در صنایع بزرگ وجود دارد، تصریح کرد: اگر مورد خاصی باشد در صنایع کوچک است درباره آنها نیز چنانچه ظرفیت‌های لازم وجود داشته باشد برق مورد نیاز تامین می‌شود اما اگر ظرفیت‌های لازم نباشد استفاده از روش دوم امکانپذیر است.

محمودی گفت: صنایع کوچک و کارگاهی اگر برق نداشته باشند با مولدهای کوچک برق موردنیاز خود را تامین خواهند کرد.

وی درباره برخی انتقادات مطرح شده نسبت به تامین برق صنایع خاطر نشان کرد: ممکن است در فصل تابستان به دلیل شرایط خاص مصرف در کل کشور با هماهنگی صنایع میزان مصارف برق به اولویت‌های مشخص شده در ساعاتی از روز تخصیص یابد.

سرپرست وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در فصل جاری ظرفیت تامین برق متناسب با نیازهای مصرفی است، گفت: ممکن است در جاهایی که شبکه‌های داخلی از مصرف اشباع باشند، تنگناهایی وجود داشته باشد اما امروز میزان مصرف برق از پیک ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات به حدود ۵۳ هزار مگاوات رسیده است و این بدان معنا است که سوپاپ اطمینانی برای انجام مانور بیشتر در شبکه‌ها وجود دارد. با این وجود همچنان شبکه برق مورد احتیاط و مراقبت قرار دارد.

محمودی در پایان با بیان اینکه امیدواریم ظرف ۲۰ روز آینده از مصرف پیک تابستان بگذریم، خاطر نشان کرد: درخواست ما از مردم این است که براساس دستورالعمل‌های اعلامی در مصرف برق مراعات کنند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید