Performancing Metrics

رشد مصرف برق نگران کننده است | اتاق خبر
کد خبر: 398305
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1396 - 21:55
مدیرعامل توانیر؛
مدیرعامل توانیر گفت: روند رشد مصرف در بخش غیرمولد در طول سال نگران کننده است که در شرایط مطلوب باید به کمتر از ۴ درصد برسد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، آرش کردی گفت: با رشد اقتصادی ۸ تا ۹ درصد در بخشهای صنعتی باید رشد مصرف برق به ۲ تا ۳ درصد برسد و در موارد استفاده و بهره وری بخش خانگی ، تجاری و غیرمولد ؛ کار ویژه ای باید صورت گیرد. 

وی به رشد ۷ درصدی مصرف برق در سال جاری اشاره کرد و گفت : رشد مصرف در زمان پیک نیز به بیش از ۵ درصد رسید که هر دو قابل توجه است و برای اولین بار مصرف برق در پیک تابستان به ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید و تعداد روزهایی که میزان مصرف بیش از ۵۲ تا ۵۳ هزار مگاوات بوده ، قابل توجه است. 

مدیرعامل توانیر گفت: میزان مصرف انرژی برق بدون محاسبه صنایع امسال به ۵.۸۶ صدم درصد و رشد مصرف برق صنایع عمده به ۱۱.۱۳ صدم درصد رسید که نشان از رشد اقتصادی دارد. 

کردی با بیان اینکه متاسفانه در بخش خانگی و غیرمولد رشد مصرف بیش از ۶ درصد را تجربه کردیم که روند مطلوبی نیست گفت: فاصله معناداری بین مصارف روز و شب وجود داشته و متاسفانه این فاصله در حال کم شدن است که نشان می دهد مصرف انرژی بالا رفته است. 

مدیرعامل توانیر به میزان تولید نیروگاه های حرارتی اشاره کرد و گفت: نیروگاه های حرارتی امسال وضع مطلوبی داشتند و ۶ و نیم درصد رشد تولید برق از این نیروگاهها را شاهد بودیم. 

کردی درباره تولید برق نیروگاههای برق آبی نیز گفت : امسال برق آبی ها خیلی خوب کار کردند و ۱۵ و ۶ دهم درصد رشد تولید نسبت به سال قبل داشتند. 

مدیر عامل توانیر در مورد میزان واردات و صادرات برق در تابستان امسال نیز گفت : ۸۳ صدم درصد میزان واردات نسبت به پارسال کمتر شده است و رشد صادرات برق در سال جاری ۳۳ درصد بود و محدودیتی برای صادرات برق به همسایگان حتی در زمان پیک ایجاد نکردیم. 

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید