Performancing Metrics

پایان دوران روابط سرد میان رئیس جمهور و شهردار | اتاق خبر
کد خبر: 398320
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1396 - 09:43
المانیتور:خداحافظی اصولگرایان با تهران پس از 14 سال
روز گذشته، شورای شهر تهران محسن هاشمی رفسنحانی مدیرعامل سابق متروی تهران را بعنوان رئیس شورا و محمدعلی نجفی مشاور اقتصادی سابق روحانی را بعنوان شهردار انتخاب کرد.
المانیتور نوشت: پس از 14 سال حضور در تهران، اصولگرایان سرانجام قدرت را به اصلاح طلبان واگذار کردند و شهرداری و شورای شهر به دست رقبای اصولگرایان افتاد.

به گزارش اتاق خبر، روز گذشته، شورای شهر تهران محسن هاشمی رفسنحانی مدیرعامل سابق متروی تهران را بعنوان رئیس شورا و محمدعلی نجفی مشاور اقتصادی سابق روحانی را بعنوان شهردار انتخاب کرد.

در دو دهه گذشته، شهرداران تهران جنجال افرین بوده اند و از پست خود بعنوان سکوی پرتابی برای دستیابی به ریاست جمهوری استفاده کرده اند. محمود احمدی نژاد در سال 2003 شهردار شد و در سال 2005 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد که در نهایت منجر به پیروزی او شد. محمدباقر قالیباف که دوری شهرداری او بیش از 12 سال طول کشید دوبار در انتخابات حضور پیدا کرد و شکست خورد.

قالیباف با اتهامات بسیاری مواجه بود از جمله فروش املاک عمومی به قیمت پایین به متحدان خود. در مقابل، شورای شهر به جای زیر ذره بین قرار دادن او، با شهردار همکاری کامل داشت. مهدی چمران، 14 سال رئیس شورا بود و نقشی ویژه در ارتقا احمدی نژاد و نگه داشته قالیباف در قدرت ایفا کرد.

در نهایت، اصولگرایان در انتخابات اخیر به شدت شکست خوردند و هیچیک نتوانستند به شورا ورود کنند.

شهرداران تهران روابط سری با روسای جمهوری در دو دهه گذشته داشته اند اما به نظر می رسد این بار روابط خوبی میان شهردار جدید و رئیس جمهور برقرار خواهد بود، چراکه هر دو روابط نزدیکی با یکدیگر دارند و نجفی پیش از این مشاور روحانی بوده است.

نجفی خود در این باره گفت: باید اعلام کنم که بعد از 14 سال، شهرداری و دولت بایکدیگر هماهنگ هستند.
 
 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید