Performancing Metrics

هدف‌گذاری برای کاهش مصرف سوخت خودروهای داخلی | اتاق خبر
کد خبر: 398650
تاریخ انتشار: 9 شهریور 1396 - 10:04
وزارت صنعت، معدن و تجارت کاهش مصرف سوخت خودروهای داخلی به میانگین شش لیتر در هر صد کیلومتر را برای بازه زمانی چهار ساله هدف‌گذاری کرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۵) ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را تدوین و مصوب کرد.

در این برنامه راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت و معدن کشور پیش‌بینی شده که بخشی از آن نیز در رابطه با "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.

در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده که از جمله‌ آن کاهش مصرف سوخت خودروهای تولید داخل است.

در این زمینه در برنامه راهبردی صنعت خودرو پیش‌بینی شده که در سال ۱۴۰۰ مصرف سوخت خودروهای تولید داخل باید به میانگین شش لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یابد.

همچنین در این سند هدف‌گذاری شده که تا پایان سال جاری (۱۳۹۶) میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی به هفت لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یابد.

این در حالی است که طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت میانگین مصرف سوخت خودروهای تولید داخل در سال ۱۳۹۴ معادل ۹ لیتر در هر صد کیلومتر بوده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید