Performancing Metrics

احتمال دیدار ظریف و تیلرسون در نشست سازمان ملل | اتاق خبر
کد خبر: 399428
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1396 - 20:39
خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات غربی مدعی شدکه قرار است ظریف و تیلرسون نخستین دیدار خود را در مورد برجام در حاشیه ی نشست سازمان ملل برگزار کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شبکه خبری العربیه مدعی شد که قرار است محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه کشورمان با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه ی نشست مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است از روز دوشنبه آغاز شود در مورد برجام دیدار کند.

بنابر این گزارش،این دیدار که قرار است روز چهارشنبه میان کشورهای 1+5 (آمریکا،روسیه،فرانسه،انگلیس،چین، آلمان) و ایران برگزار شود در حالی است که ترامپ در حال بررسی راهی است تا بتواند بنابر آن پایبندی ایران به برجام را در ماه اکتبر تایید نکند.

بنابر گفته ی این دیپلمات های غربی قرار است فدریکا موگرینی،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را در روز چهارشنبه و در حاشیه ی نشست سازمان ملل بر عهده داشته باشد .

این در حالی است که روز پنج شنبه ظریف در صفحه ی توییتر خود نوشت: برجام قابل مذاکره نیست و توافق بهتر خیال خام است.آمریکا از آسمان ریسمان بافتن در مورد برجام دست بکشد و مثل ایران به برجام پایبند باشد.

این خبر درحالی منتشر شده است که بهرام قاسمی برخی گزارش‌ها در مورد احتمال دیدار وزیران خارجه ایران و ایالات متحده در نیویورک، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه اعلام کرد که برنامه‌ای برای دیدار محمدجواد ظریف و رکس تیلرسون در نظر گرفته نشده است.

قاسمی گفته است، نه برنامه‌ای برای دیدار محمدجواد ظریف با همتای آمریکایی‌اش در نیویورک ریخته شده و نه آمریکا چنین درخواستی داشته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید