Performancing Metrics

شاخص بورس کانال شکنی کرد | اتاق خبر
کد خبر: 399578
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1396 - 19:24
در سومین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل توانست بار دیگر سقف شکنی کند و در نیمه کانال ۸۴ هزار واحدی بایستد. فلزی‌ها، خودرویی‌ها و قندی‌ها امروز عموما با رشد در قیمت پایانی مواجه شدند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات، با شروع تقریبا ثابتی شروع به رشد کرد و توانست بار دیگر سقف‌شکنی کند و تا رقم ۸۴ هزار و ۴۱۴ واحدی بالا رود.

شاخص کل هم‌وزن نیز ۱۱۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۷۷۳ واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز پس از رشد ۵۶۸ واحدی تا رقم ۹۲ هزار و ۱۱ واحدی افزایش یافت. همچنین شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۳۸۱ و ۹۱۲ واحد رشد کردند.

در داد و ستدهای امروز تالار شیشه‌ای نماد شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پردیس، ملی صنایع مس ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب با ۸۳، ۴۰، ۴۰ و ۳۱ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش افزاینده را در دماسنج بازار داشتند اما در طرف مقابل آسان‌پرداخت پرشین، خدمات انفورماتیک، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با به ترتیب ۱۰، ۷ و ۶ واحد تاثیر بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص گذاشتند.

در بازار رو به رشد امروز فلزی‌ها توانستند رشد یکدستی در قیمت پایانی داشته باشند و حرکت شاخص را به سمت بالا هدایت کنند. در گروه فلزات اساسی ۵۱ میلیون سهم به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۳۰ تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین در گروه حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات نیز امروز شاهد روند رو به رشدی بودیم در کنار این دو گروه استخراج کانه‌های  فلزی نیز تحرکی رو به بالا داشت.

علاوه بر این خودرویی‌ها نیز امروز اکثرا با حدود یک درصد رشد در قیمت پایانی همراه بودند. حجم معاملات این گروه به ۹۳ میلیون سهم رسید و ارزش معاملات به حدود ۱۲ میلیارد تومان بالغ شد. قندی‌ها نیز به جز در سه نماد در قیمت پایانی با رشدی حدود یک درصد همراه شدند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۰۳ میلیارد تومان رسید که حجم معاملات به عدد ۴۵۲ میلیون سهم و اوراق مالی بالغ شد.

آیفکس نیز امروز با ۳.۱ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۹۵۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران عدد ۲۴۲ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۶۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۸ هزار و ۷۷ نوبت داد و ستد بود.

در معاملات فرابورس ایران شرکت‌های سهامی ذوب‌آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بیشترین تاثیر مثبت و تولید برق عسلویه مپنا، پتروشیمی مارون و عمران و توسعه شاهد بیشترین تاثیر منفی را روی آیفکس داشتند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید