Performancing Metrics

نفت در بازار جهانی ثابت ماند | اتاق خبر
کد خبر: 399615
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396 - 13:40
بهای معاملات نفت روز سه شنبه تحت تاثیر کاهش صادرات نفت خام عربستان سعودی ثابت ماند و رشد پیش بینی شده تولید شیل آمریکا مانع رشد قیمت‌ها شد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد که ۹ سنت یا ۰.۲ درصد بالای قیمت نهایی روز دوشنبه بود.

نفت وست تگزاس اینترمدیت از اوایل هفته گذشته تحت تاثیر تقاضای رو به رشد از سوی بسیاری از پالایشگاه‌هایی که پس از عبور توفان هاروی، فعالیت‌هایشان را از سر گرفتند در حدود ۵۰ دلار در هر بشکه در نوسان بوده است، اما تولید رو به رشد نفت خام آمریکا مانع از صعود نفت به بالای این قیمت شده است.

طبق پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید هفت حوزه شیل در اکتبر حدود ۷۹ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد و به ۶.۱ میلیون بشکه در روز بالغ می‌شود.

نفت برنت که قیمت پایه برای بازار بین المللی است، ۵۵.۵۲ دلار در هر بشکه معامله شد که چهار سنت نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش داشت.

براساس گزارش رویترز، معامله‌گران می‌گویند قیمت نفت برنت از آماری که نشان داد صادرات نفت خام عربستان سعودی از ۶.۸۸۹ میلیون بشکه در روز در ژوئن به ۶.۶۹۳ میلیون بشکه در روز در ژوییه کاهش پیدا کرده است، مورد حمایت قرار گرفت.

معاملات نفت روز دوشنبه که معامله‌گران سرگرم ارزیابی دورنمای تمدید توافق کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک در برابر دورنمای رشد تولید نفت آمریکا بودند، بدون تغییر چندانی بسته شد.

کمیته مشترک وزیران اوپک و غیراوپک که بر اجرای توافق کاهش تولید نظارت دارد، برای بازبینی پایبندی به توافق کاهش تولید قرار است روز جمعه در وین دیدار کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید