Performancing Metrics

سهم ۱۰ درصدی تولیدات داخلی در بازار چادرهای مشکی | اتاق خبر
کد خبر: 399676
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1396 - 14:10
متاسفانه کشور ما بعنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان چادر مشکی، تاکنون توانسته تنها ۱۰ درصد سهم بازار کشورمان را در اختیار خود بگیرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سایت خبری کار ایرانی نوشت: صنعت نساجی یکی از مغفول ترین صنایعی است که  واردات بی رویه شالوده آن را از هم گسسته و باعث شده تا بیشتر کارخانه های فعال در این عرصه تعطیل شوند و کارخانه هایی هم که هنوز در حال فعالیت هستند توانایی تولید با ظرفیت کامل خود را ندارند.

کارخانه‌های تولید چادرهای مشکی نیز از این موضوع مستثنی نیستند چرا که با وجود این موضوع که ایران یکی از بزرگترین کشورهای مصرف کننده چادر و پارچه مشکی در منطقه و حتی در جهان به حساب می‌آید اما متاسفانه سهم تولید داخل از این بازار طبق گفته بسیاری از کارشناسان کمتر از ۱۰ درصد می‌باشد و بیشترین نیاز بازار توسط کشورهای چین و کره تامین می‌شود.

حدود ۴ کارخانه در ایران در زمینه تولید چادرهای مشکی فعالیت می‌کنند که بزرگترین آنها کارخانه تولید چادر مشکی در شهر کرد است و طبق پیش بینی‌های  و گفته های مسئولین این کارخانه  بیش از ۱۰ درصد از نیاز داخل به چادرهای مشکی را تامین می‌کند.

در هر حال برای کشوری که بیشترین میزان چادر مشکی را مصرف می‌کند واردات و تامین نیاز خود از سایر کشورهای دیگر شایسته نیست علاوه بر این که در کشور خودمان بسیاری از متخصصین و جوانان توانمند وجود دارند که در این عرصه توانایی های بسیار خوبی برخوردارند و می‌توانند با حضور در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان کشور نیازمان را از طریق تولیدات داخلی خودمان بر طرف کرده و موجب پیشرفت و رونق اقتصاد خود خواهیم شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید