Performancing Metrics

تهیه طرح جدید کارت اعتباری خرید کالا توسط بانک مرکزی | اتاق خبر
کد خبر: 399680
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1396 - 16:28
مدیرکل وزارت صنعت خبر داد
پس از تهیه و ارسال طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به بانک مرکزی، اکنون این بانک خود اقدام به تهیه طرحی جدید کرده که در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی در انتظار تصویب است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اجرای طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و  بانک مرکزی در سال جاری جز وظایف این دو دستگاه تعریف شده که باید پس از تهیه طرح مذکور هرچه سریع‌تر آن را به تصویب سازمان برنامه و بودجه جهت اجرا و ابلاغ برسانند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت به اخیرا پیشنهاد جدیدی را به منظور اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به بانک مرکزی ارائه کرده بود که در ابتدای مرداد ماه سال جاری به تایید و اصلاح سازمان برنامه و بودجه رسیده بود. در این طرح قرار بود تهیه دو میلیون کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در دستور کار قرار گیرد و میزان اعتبار هر کارت به طور متوسط برابر پنج میلیون تومان لحاظ شده تا در مجموع طرح مذکور به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان و در صورت توافق نهایی بانک مرکزی اجرایی شود.

با این حال اما به تازگی بانک مرکزی در جلسه‌ای با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که تهیه طرح جدیدی را جهت اجرای کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در دستور کار قرار داده که در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی در انتظار تصویب است و پس از آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ارائه خواهد شد تا در صورت توافق نهایی دو دستگاه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود و با تصویب این سازمان جهت اجرا به ابلاغ درآید.

عباس هاشمی – مدیرکل دفتر لوازم خانگی و صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت – ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را به بانک مرکزی ارائه کرد اما گویا طرح جدیدی در این بانک مدنظر قرار گرفته و منتظر نهایی شدن آن هستیم.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با مسئولان بانک مرکزی داشتیم اعلام کردند تهیه طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی ارسال شده و منتظر تایید و تصویب در این کمیسیون است تا پس از آن با ارائه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و توافق نهایی دو دستگاه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود که در صورت تصویب نهایی آن در این سازمان طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید