Performancing Metrics

بعیدی‌نژاد از امضای قرارداد ساخت نیروگاه بزرگ خورشیدی میان ایران انگلستان خبر داد | اتاق خبر
کد خبر: 399696
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1396 - 20:10
یک روز پس از اظهارات ترامپ علیه برجام در سازمان ملل
سفیر کشورمان در لندن از برگزاری مراسم امضای قرارداد ساخت نیروگاه بزرگ خورشیدی 600 مگاواتی در ایران خبر داد که یکی از بالاترین حجم قراردادهای سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی در کشورمان محسوب می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود قرار داده است نوشت:

پس از چندین ماه مذاکره فشرده، یادداشت تفاهمی که سال گذشته با موافقت آقای چیت‌چیان وزیر وقت نیرو میان آن وزارت و یک شرکت انگلیسی نهایی شده بود، به قرار داد تبدیل شد و رسما از امضای آن امروز در لندن رونمایی شد.

این قرارداد ناظر بر ساخت یک نیروگاه بزرگ خورشیدی 600 مگاواتی در ایران است که حجم سرمایه‌گذاری آن بالغ بر 800 میلیون یورو خواهد بود. این نیروگاه ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی دنیا خواهد بود و قرار است ظرف سه سال ساخته شود.

خوشبختانه با اتخاذ سیاست دولت در افزایش سهم انرژی خورشیدی در مجموع سبد انرژی ایران، اشتیاق بسیاری برای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه انرژی‌های نوین در ایران به وجود آمده است و در همین چارچوب شرکت انگلیسی نیز با اشتیاق کامل به سرمایه‌گذاری در این حوزه در ایران مبادرت کرده است. تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در هر صورت برای ایران با صرفه است. ضمن آنکه مصرف سرانه برق در ایران بالاست، هرگونه حجم اضافی تولید برق در ایران از انرژی خورشیدی می‌تواند به کشورهای همسایه نیز صادر شود.

خوشبختانه هم اقلیم ایران و هم توسعه بسیار بالای صنعت برق و دارا بودن بهترین مهندسین برق دنیا که در دانشگاه‌های داخل تحصیل می‌کنند شرایط بسیار مطلوبی را برای تولید برق از انرژی‌های نوین فراهم کرده است که می‌تواند ایران را به قطب اصلی منطقه و یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های جهانی مبدل سازد.

سفیر ایران در انگلیس نوشت که "رونمایی از این قرارداد بزرگ که یکی از بالاترین حجم قراردادهای سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی در ایران را دارد، تنها یک روز پس از اظهارات تنفرآمیز ترامپ در نیویورک، نشان‌دهنده بی‌اعتباری این‌گونه مواضع نزد کشورهای اروپایی دارد."

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید