Performancing Metrics

اجرای طرح حذف برچسب قیمت‌ کالا به تعویق افتاد | اتاق خبر
کد خبر: 399697
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1396 - 20:14
با دستور شریعتمداری
وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد زمان اجرای طرح درج برچسب قیمت برخی از کالاها توسط خرده فروشی‌ها به تعویق بیفتد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اجرای طرح تغییر شیوه اطلاع رسانی قیمت برخی کالاها در محل عرضه به خاطر بهره‌گیری حداکثری از نظرات و پیشنهادهای منعکس شده و بررسی جامع و حصول اطمینان از تحقق اهداف آن برای حمایت منطقی از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، با دستور محمد شریعتمداری به تعویق افتاد.

گفتنی است که در چارچوب این طرح قرار بود به منظور شفاف و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و همچنین روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار، کار قیمت‌گذاری برخی کالاها به واحدهای عرضه و آخرین شبکه توزیع واگذار شود.

این طرح در مرحله اول کالاهای غیرضروری مانند محصولات صنایع بیسکوییت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چییپس و اسنک و همچنین صنایع سلولزی بهداشتی را شامل می‌شد و قرار بود از ابتدای مهرماه امسال آغاز شود.

در راستای این طرح واحدهای تولیدی مشمول موظف بودند که بدون الزام به درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها با رعایت کامل شرایط قانونی، محصولات خود را قیمت گذاری و به بازار عرضه کنند.

همچنین واحدهای خرده فروشی نیز مکلف به اطلاع رسانی قیمت این گروه از کالاها به وسیله درج یا نصب برچسب قیمت روی کالا، در محل عرضه و مستند به فاکتورهای خرید و با حداقل قیمت رقابتی و رعایت انصاف و ارائه فاکتور رسمی در صورت تقاضای مصرف کننده شدند.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مسئولیت نظارت بر حسن اجرای طرح قیمت‌گذاری برخی کالاها توسط شبکه توزیع را بر عهده داشت.

شایان ذکر است که ایجاد فضای رقابتی سالم و بهبود فضای کسب و کار، رعایت همزمان حقوق مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان و حذف واسطه‌های غیرضرور در زنجیره تأمین و توزیع کالا از دیگر اهداف این طرح بود که اجرای آن به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید