Performancing Metrics

سپرده‌گذاران تا ۳ میلیون «آرمان» تعیین تکلیف می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 399725
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1396 - 12:02
بعد از واگذاری تعهدات موسسه غیرمجاز آرمان به موسسه ملل و طی شدن مراحل از پیش تعیین شده، فرآیند تعیین و تکلیف سپرده گذاران آن از ۱۲ مهرماه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آرمان (وحدت) یکی از سه موسسه غیرمجازی بود که اخیرا بانک مرکزی در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی آن را به همراه تعاونی‌های افضل توس و البرز ایرانیان به دو بانک و یک موسسه واگذار کرد. براین اساس قرار شد تا موسسه ملل مسئولیت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی منحله آرمان (وحدت) به موسسه ملل را بر عهده بگیرد.

این جریان از اوایل مردادماه اتفاق افتاد و در این مدت برخی موارد از جمله کارشناسی املاک و دارایی‌های تعارنی وحدت در دستور کار قرار گرفته و در نهایت ملل اعلام آمادگی کرده است تا تعیین تکلیف سپرده گذاران آرمان را طی فرآیندی مرحله‌ای آغاز کند.

قرار است از ١٢ مهر تا ابتدای آبان ماه سپرده گذارانی که تا تاریخ ۳۱ فروردین‌ ماه امسال مبلغ سپرده آنها تا سقف سه میلیون تومان بوده، تعیین وضعیت شوند. از این‌رو سپرده گذاران مشمول می‌توانند با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه، اصل و تصویر کارت ملی و همچنین اصل دفترچه حساب یا گواهی سپرده به شعب افتتاح کننده حساب در تعاونی اعتبار منحله وحدت مراجعه کنند.

باید یادآور شد اگر شعبی که سپرده گذاران در آن افتتاح حساب کرده‌ باشند در سایر شعب ادغام شده باشند، می‌توانند به نزدیک ترین شعبه آرمان مراجعه کرده و حساب‌های خود را تعیین تکلیف کنند. این مراجعات براساس حروف اول نام خانوادگی انجام خواهد شد.

تعیین تکلیف سپرده گذاران وحدت در حالی در دستور کار قرار می‌گیرد که پیش‌تر رییس کل بانک مرکزی اتمام حجت کرده بود که در نتیجه بررسی دارایی و بدهی‌های تعاونی‌های واگذار شده هرگونه کسری که وجود داشته باشد، مسئول آن مدیران و مسئولان خود تعاونی‌ها خواهند بود.

وحدت (آرمان) تعاونی اعتباری با حدود ١٠٠٠ نفر کارمند و ۱۴۵ شعبه در سراسر کشور بود که به موسسه اعتباری ملل جهت تعیین تکلیف واگذار شد. پیش‌تر موسسه ملل اقداماتی از جمله بازرسی اجمالی از شعب تعاونی، کنترل و شناسایی اسناد به نام وحدت، کارشناسی املاک، راه اندازی اتوماسیون اداری، افتتاح حساب برای واریز حقوق پرسنل تعاونی، اختصاص و اعلام شماره حساب برای تعاونی وحدت به منظور واریز هرگونه وجه مربوط را انجام داده بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید