Performancing Metrics

مصرف عجیب وسایل سرمایشی در تابستان امسال | اتاق خبر
کد خبر: 399764
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1396 - 11:16
سرپرست وزارت نیرو از افزایش مصرف وسایل سرمایشی در تابستان امسال خبر داد و گفت:رعایت نکردن برخی استانداردها در انتخاب محصول و نحوه استفاده دلیل اصلی این امر است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ستار محمودی با بیان این که امسال میزان مصرف در وسائل خنک کننده افزایش یافته بود، اظهار کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته در سال‌های عادی ۱۵ هزار مگاوات مصرف سامانه‌های خنک کننده در نظر گرفته می‌شود که امسال طی یک ارزیابی اولیه این عدد به ۱۸ هزار مگاوات افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: این اعداد و ارقام گویای این است که سامانه‌های سرمایشی ۳۰۰۰ مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش مصرف داشته‌ است، البته باید گفت که گزارش نهایی در مهرماه آماده می‌شود که براساس آن می‌توانیم نقاط قوت و ضعف این مساله را دریابیم و برای سال آینده مشکلات موجود را برطرف کنیم.

سرپرست وزارت نیرو با بیان این که میزان مصرف وسائل سرمایشی در تابستان امسال نشان دهنده یک رشد غیرمنطقی است، ادامه داد: برای پوشاندن میزان بار پیک که امسال ۵۵ هزار و ۴۴۰ مگاوات بود و در هشتم مردادماه یک رکوردشکنی بر جای گذاشته شد، مجبور به انجام اقداماتی شدیم.

محمودی با بیان این که در حال حاضر پیک مصرف به حدود ۴۹ هزار مگاوات رسیده است، گفت: نسبت به زمان پیک ۴۰۰۰ مگاوات ظرفیت داریم که در این فاصله ۲۰۰۰ مگاوات را برای تعمیرات ارسال کردیم.

وی تصریح کرد: گر چه تابستان پشت سر گذاشته شده، اما نمی‌توان هوشیاری و مراقبت از شبکه برق را کنار گذاشت، به همین دلیل هر سال بعد از پایان پیک مصرف برنامه ریزی برای پیک سال آینده آغاز می‌شود، لذا در حال حاضر تعمیرات آغاز شده تا خطوط اصلی و نیروگاه‌ها برای پیک سال آینده آماده شوند.

سرپرست وزارت نیرو با بیان این که پیک امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار سنگین بود، گفت: علاوه بر افزایش مصرف درجه حرارت نیز یک و در برخی ماه‌ها ۱.۵ درجه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید