Performancing Metrics

رضایت از پایبندی به توافق جهانی کاهش عرضه نفت خام | اتاق خبر
کد خبر: 399849
تاریخ انتشار: 1 مهر 1396 - 19:51
بررسی ها نشان داد؛
کمیته وزارتی نظارت بر برنامه جهانی کاهش عرضه متشکل از کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از سطح پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت ابراز رضایت کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر؛ پایگاه اینترنتی دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نوشت: کمیته وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه نفت متشکل از وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک اعلام کرد: بر اساس گزارش کمیته مشترک فنی اوپک و غیر اوپک در ماه اوت سال ۲۰۱۷ میلادی، کشورهای امضا کننده توافق جهانی کاهش تولید نفت در دوره یاد شده با دستیابی به سطح پایبندی ۱۱۶ درصدی، بالاترین رکورد پایبندی به این توافق را به جای گذاشتند.

کمیته مشترک وزارتی یاد شده در پنجمین نشست خود که دیروز (جمعه ۳۱ شهریور ماه) در وین برگزار شد، از حضور عراق، لیبی و نیجریه و تأکید آنها بر تعهد به همکاری با کشورهای امضا کننده توافق جهانی کاهش تولید، استقبال کرد.

خالد الفالح، رئیس این کمیته، با تأکید بر پایبندی عربستان به توافق جهانی کاهش تولید نفت، نسبت به غرور بیجا نسبت به موفقیت آن هشدار داد و خواهان تلاش بیشتر از سوی اعضای کم کار این توافق شد.

کمیته مشترک وزارتی یادآور شد  پایبندی برخی اعضا به طور مستمر بیش از انتظار بوده است، اما برخی از اعضا هنوز پایبندی ۱۰۰ درصدی به تعهد خود نداشته‌اند. این نهاد همچنین توصیه کرد که کمیته مشترک فنی با بهره گیری از تجربه موفق نشست فوق العاده خود در ابوظبی در ماه اوت امسال، به تلاش برای تشویق اعضا در پایبندی کامل به تعهد خود، ادامه دهد.

افزون بر این، کمیته مشترک وزارتی اشاره کرد که تحولات اخیر بازار نفت با اهداف توافق جهانی کاهش تولید نفت همسویی داشته و تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون فراتر از انتظارها بوده است و همچنین در سال ۲۰۱۸ نیز تقاضای برای نفت خام بالا خواهد بود.

این نهاد به نظارت بر دیگر عوامل بازار نفت و تأثیر آنها بر فرایند مستمر بازگشت توازن به بازار ادامه می‌دهد. نشست بعدی این نهاد در ماه نوامبر امسال در وین، پایتخت اتریش، برگزار می‌شود. کمیته رصد و نظارت بر برنامه کاهش عرضه (JMMC) متشکل از وزیران کشورهای کویت، عربستان، ونزوئلا، الجزایر، روسیه و عمان است.

تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک با هم توافق کرده‌اند که به صورت جمعی عرضه نفت خود را به میزان یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز تا ماه مارس ۲۰۱۸ کاهش دهند تا از این طریق از مازاد عرضه و به تبع آن افت بیش از حد قیمت‌ها در بازار جلوگیری کنند. 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید