Performancing Metrics

دولت دستور داد علت افزایش قیمت کالاهای اساسی بررسی شود | اتاق خبر
کد خبر: 399856
تاریخ انتشار: 4 مهر 1396 - 17:42
وزیر صنعت خبر داد؛
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم پاسخگویی سریع به درخواست رئیس جمهور مبنی بر رسیدگی به کالاهای با بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت، گفت: باید به تنظیم بازار محصول برنج توجه جدی کنیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمد شریعتمداری در جلسه ستاد تنظیم بازار با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت اقلام و کالاهای اساسی کشور، افزود: مداخله در بازار با پیش بینی افزایش تقاضای یک محصول در فصل خاص مصرف آن، ضرورت دارد.

وی اصلاح روش‌های توزیع کالا و نظارت بر بازار را از جمله موارد مورد تأکید در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور دستور رسیدگی را درباره کالاهایی که بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتند، صادر کرد و از بانک مرکزی انتظار دارم در بررسی علت افزایش قیمت اقلام ضروری که دولت مسئولیت تنظیم بازار آن‌ها را بر عهده دارد، همکاری‌های لازم را انجام دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان را تنها سازمان تخصصی کنترل و بررسی قیمت معرفی کرد و گفت: در مجمع عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعمال روش‌های نظارتی این سازمان بر خدمات وزارت جهاد کشاورزی همانند وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب شد.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واردات برنج در ۶ ماهه ۹۶، خاطر نشان کرد: باید از واردات بی رویه این محصول به خصوص در فصل عرضه آن جلوگیری شود.

وی افزود: باید به تنظیم بازار برنج توجه جدی کنیم چرا که مصرف کننده داخلی به سمت برنج‌های وارداتی نمی رود.

وی بررسی ترانزیت برنج کشورهای پاکستان و هند را در تعیین میزان قاچاق این محصول در کشور تأثیرگذار دانست و افزود: دبیرخانه ستاد تنظیم بازار این موضوع را باید در دستور کار قرار دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این موضوع که افزایش قیمت محصولات نباید به گونه‌ای شود که مصرف کننده‌ و تولیدکننده‌ همزمان زیان ببینند، ادامه داد: این موضوع باید ازجانب دستگاه‌های ذیربط پیش بینی شود. همچنین ستاد تنظیم بازار پاسخ درخواست رییس جمهور درخصوص رسیدگی به کالاهای دارای افزایش قیمت را با تفکیک نوع و علت افزایش قیمت ارایه دهد.

شریعتمداری در پایان قیمت تعیین شده ۷۵۰۰ تومانی هر کیلو مرغ برای عرضه به بازار را کارشناسی و معقول ارزیابی کرد و گفت: کف و سقف این قیمت به ترتیب ۷۱۰۰ و ۷۸۰۰ تومان در نظر گرفته شود. همچنین در جهت مصرف مازاد کنسرو مرغ کشور جهت تنظیم بازار، به شهرداری و نهادهای حمایتی برای توزیع این محصول در ایام اربعین نامه نگاری شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید