Performancing Metrics

افزایش ۱۴ دلاری قیمت طلای جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 399863
تاریخ انتشار: 4 مهر 1396 - 19:00
طلا پس از اینکه روز گذشته تحت تاثیر تقاضا برای دارایی مطمئن در بحبوحه تنش‌های فزاینده پیرامون کره شمالی و کاهش ارزش دلار بیش از یک درصد صعود کرد، در معاملات روز سه‌شنبه ثابت بود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۳۱۰.۶۱ دلار ایستاد که با قیمت ۱۳۱۱.۵۰ دلار در معاملات روز دوشنبه فاصله چندانی نداشت.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۳۱۴.۳۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۱۴ دلار یا ۱.۱ درصد افزایش، در ۱۳۱۱.۵۰ دلار بسته شد.

به گفته ریچارد شو، مدیر مالی در هوآن گلد که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در چین است، ریزش چشم‌گیر معاملات سهام و ریسک گریزی فزاینده قیمت‌های طلا را بالا برده است.

وزیر خارجه کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که پیام توییتری اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به منزله اعلام جنگ علیه کره شمالی است و پیونگ یانگ این حق را برای خود قائل است که به تدابیر مقابله‌جویانه دست بزند.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، طلا در کوتاه مدت همچنان تحت تاثیر رویدادهای ژئوپلتیکی قرار خواهد گرفت.

بازارهای سهام آسیا روز سه‌شنبه متزلزل بودند در حالی که دلار از رکورد بالای اخیر خود در برابر ین ژاپن عقب نشینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اظهارات جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره تورم هستند. طلا از بالاترین رکورد یک سال گذشته که ۸ سپتامبر به آن صعود کرده بود، ۳.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. این فلز ارزشمند اخیرا از بالا رفتن انتظارات برای یک دور دیگر افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در سال جاری و آغاز کاهش ترازنامه ۴.۵ تریلیون دلاری بانک مرکزی آمریکا که قسمت اعظم آن پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ ایجاد شد، تحت فشار قرار گرفته است.

تحکیم سیاست پولی، هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می‌زند.

 در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۹۳ درصد افزایش یافت و به ۱۷.۱۰۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۹ درصد افزایش یافت و ۹۳۸.۹۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، در ۹۱۰.۹۰ دلار ایستاد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید