Performancing Metrics

پرونده حج تمتع امسال‌ با انجام ۳۰۳ پرواز بسته شد | اتاق خبر
کد خبر: 399880
تاریخ انتشار: 4 مهر 1396 - 23:41
رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه‎ها؛
مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به پایان عملیات بازگشت حجاج به کشور، گفت: امسال با توجه به استفاده از هواپیماهای پهن پیکر، تعداد پروازها به ۳۰۳ سورتی کاهش یافت.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، رحمت‌الله مه‌آبادی با اشاره به اتمام عملیات پروازی بازگشت حجاج به وطن، بیان کرد: با تلاش همه دست اندرکاران و ارگانهای مرتبط توانستیم با موفقیت عملیات اعزام و بازگشت زائران خانه خدا را در ۲۰ فرودگاه منتخب به پایان برسانیم.

وی با اشاره به آمار مربوط به اعزام حجاج توضیح داد: همانطور که در پایان عملیات اعزام اشاره شد، پروازهای رفت حجاج از ۸ مرداد تا ۴ شهریور توسط دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و سعودی انجام شد؛ در این عملیات در کل ۳۲۷ پرواز برقرار شد که سهم ایران‌ایر با انجام ۲۶۰ پرواز، حدود ۷۸ درصد و سهم هواپیمایی سعودی با انجام ۶۷ پرواز حدود ۲۲ درصد بود.

مه‌آبادی در مورد آمار پروازهای بازگشت گفت: عملیات بازگشت حجاج از ۱۴ شهریور در فرودگاه اردبیل آغاز شد و در ۴ مهر در فرودگاه امام خمینی(ره) به پایان رسید؛ در این عملیات با توجه به استفاده بیشتر از هواپیماهای پهن پیکر تعداد پروازها به ۳۰۳ سورتی کاهش یافت.

وی افزود: در بازگشت حجاج ۱۸۲ پرواز از مقصد مدینه برخاست که نزدیک به ۵۰ هزار مسافر را به ایران منتقل کرد، همچنین ۱۲۱ پرواز از مقصد جده، ۳۵ هزار زائر را به وطن بازگرداند.

مه‌آبادی در مورد عملکرد دو شرکت هواپیمایی در بازگرداندن حجاج ادامه داد: ایران ایر با انجام ۲۳۷ پرواز و انتقال بیش از ۶۶ هزار نفر، نظیر عملیات رفت، حدود ۷۸ درصد از سهم بازگشت حجاج را از آن خود کرد و شرکت هواپیمایی سعودی با انتقال بیش از ۱۸۵۰۰ مسافر طی ۶۶ پرواز، باقی سهم بازگشت حجاج را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مورد آمار پذیرش پروازهای ویژه حجاج در فرودگاهها گفت: در عملیات بازگشت فرودگاه امام خمینی(ره) میزبان ۷۵ پرواز و فرودگاه مشهد ۳۸، فرودگاه گرگان ۲۶، فرودگاه اصفهان ۲۴، فرودگاه اهواز ۱۸، فرودگاه شیراز۱۴، فرودگاه همدان ۱۳، فرودگاه ساری ۱۳، فرودگاه تبریز ۱۱، فرودگاه کرمان ۱۱، فرودگاه ارومیه ۱۰، فرودگاه زاهدان ۹، فرودگاه یزد ۹، فرودگاه بیرجند ۶، فرودگاه بندرعباس ۶، فرودگاه کرمانشاه ۵، فرودگاه زنجان ۵، فرودگاه بوشهر ۴، فرودگاه رشت ۳ و فرودگاه اردبیل ۳ پرواز را میزبانی کردند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید