Performancing Metrics

ماجرای برنج‌های لاستیکی و پلاستیکی + پاسخ سازمان غذا و دارو | اتاق خبر
کد خبر: 400452
تاریخ انتشار: 17 مهر 1396 - 09:25
معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو به انتشار کلیپی در فضای مجازی با مضمون برنج‌های لاستیکی و پلاستیکی واکنش نشان داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهندس سمیره صباح، در واکنش به انتشار کلیپی در فضای مجازی با مضمون برنج‌های لاستیکی و پلاستیکی در بازار که سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر انداخته، گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و سازمان غذا و دارو تمام منابع و مزارع برنج را قبل از اقدام به واردات، مورد بازدید و آزمایش قرار می‌دهد. تمام کارخانه‌ها نیز بازدید می‌شوند و موارد نیز قبل از اینکه مجوز واردات دریافت کنند، ابتدا باید ثبت شوند.

وی افزود: این کلیپ پیش از این نیز پخش شده بود. در همین راستا هم تولیدکنندگان و انجمن برنج هند به ایران آمدند و در حضور رییس سازمان غذا و دارو مستندات‌شان را ارائه دادند که برنج‌هایشان در مزارع تولید و به ایران و سایر کشورها صادر می‌شود.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو افزود: بازدیدهای مکرر از مزارع برنج هند، پاکستان، تایلند و اخیرا نیز اروگوئه و پاراگوئه و سایر منابع توسط بازرسان سازمان غذا و دارو انجام می‌شود و بدین ترتیب تمام منابع ابتدا ثبت می‌شوند و بعد از آن مجوز واردات دریافت می‌کنند.

صباح  تاکید کرد: هر محموله‌ای هم که به گمرک وارد می‌شود، ابتدا به آزمایشگاه ارسال شده و پس از آنکه تاییدیه آزمایش‌های مربوطه را دریافت کرد، مجوز مصرف آن صادر می‌شود.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو در پایان مجددا گفت: در مجموع این کلیپ کاملا کذب بوده و محتوای آن به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

گفتنی است؛ اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که با ریختن مشتی برنج روی شعله گاز، نشان می‌دهد که برنج‌ها مانند پلاستیک آب شده و سیاه می‌شوند. راوی این کلیپ ادعای لاستیکی، پلاستیکی و مشمایی بودن برنج‌ها را دارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید