Performancing Metrics

اردکانیان از دید معاون آب وزارت نیرو | اتاق خبر
کد خبر: 400915
تاریخ انتشار: 26 مهر 1396 - 18:53
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با توجه به سابقه کاری اردکانیان در حوزه آب به نظر می‌رسد که وی مهم‌ترین مسئله در زمینه مدیریت خود را بحث ایجاد تعادل بین منابع و مصارف در نظر بگیرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رحیم میدانی امروز در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب در نشستی خبری در پاسخ به سوال مبنی بر عملکرد اردکانیان در وزارت نیرو گفت: قطعا وی به پشتوانه منابع علمی به دنبال مدیریت آب کشور خواهد بود و قطعا تعادل بین منابع و مصارف آب از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های وی در دوران وزارت خواهد شد.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده اردکانیان سیاستی مبنی بر سدسازی برای رفع بحران آب ندارد و باید به این مسئله نیز توجه کرد که پشتوانه اصلی وی منابع علمی است. لذا از هیچ یک از منابع علمی نمی‌توان انتظار داشت که طرح تعادل‌بخشی را کنار بگذارند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه انتظار می‌رود اردکانیان بر اساس منابع علمی در حوزه وزارت نیرو فعالیت کند، بیان کرد: اگر وزیری رویکردهایش غیر از رویکردهای دولت یازدهم در چهار سال اخیر باشد، بنده قطعا با وی فعالیت نخواهم کرد.

میدانی تصریح کرد: قطعا سدسازی می‌تواند در شرایطی خاص در مدیریت منابع آب کارساز باشد اما باید تمام تصمیماتی که در این حوزه اتخاذ می‌شود با حساب و کتاب صورت گیرد. اعتقاد من این است که اردکانیان در این زمینه فعالیت خوبی خواهد داشت. لذا امیدوارم که با حمایت نمایندگان مجلس وارد وزارت نیرو شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت جلسه‌ای بین شما و اردکانیان برگزار شده است، گفت: تاکنون صحبت‌های زیادی با اردکانیان برای حل مشکلات بحران آب در کشور صورت گرفته و تعاملات خوبی را با وی داشته‌ایم به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم که اردکانیان بتواند فعالیت خوبی را در وزارت نیرو داشته باشد.

پروژه‌های انتقال آب نیازمند مطالعه

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا درباره طرح‌های انتقال آب و اینکه آیا وزارت نیرو ناگزیر به انتقال آب است، گفت: در شرایط فعلی لازم است که پروژه‌های انتقال آب مطالعه و در نهایت اجرایی شود. چرا که ایران طبیعت خاصی دارد که برای تامین آب نیازمند انتقال آب هستیم.

میدانی با بیان اینکه در ایران منطقه‌ای به نام صلات مرکزی وجود دارد که نزدیک به ۴۵ درصد جمعیت کشور در این منطقه زندگی می‌کنند، اظهار کرد: در این شرایط یا باید جمعیت را به جای دیگر انتقال داد و یا اینکه به دنبال اجرای طرح‌های انتقال آب بود.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور در سال ۱۳۹۳ حجت را تمام کرد و گفت: انتقال حوزه به حوزه با هدف آب شرب می‌تواند صورت گیرد. البته باید به این مسئله توجه کرد که این حساسیت‌ها برای انتقال آب از دریا نیست و حساسیت بیشتر در زمینه انتقال آب از یک استان به استان دیگر است و همان طور که ما از کشورهای بالاتر انتظار داریم که برای تامین نیازهای حیاتی ما کمک کنند، صحیح نیست که استانی برای انتقال آب به استانی دیگر ناراضی باشد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه انتقال آب باید به حداقل برسد، بیان کرد: ایران ناگزیر به انتقال آب است اما باید در اجرای این مسئله به مسائل زیست‌محیطی توجه کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید